Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny pc, får den ikke til.


Anbefalte innlegg

Sitter med en helt ny pc her som er kjøpt og bygget selv. Problemet er at når jeg skrur den på så sender den ikke ut noen som helst signaler til verken skjerm, mus eller tastatur. Det gjorde den derimot for en uke siden men da hadde jeg ikke Windows cd til å instalere med så gjorde ingenting med den. Nå derimot skjer det altså Ingenting når jeg skrur maskinen på. Ikke en pipelyd engang.

Noen som vet hva som kan være feil..? Mulig jeg har klart å rotet med noe hardware i ettertid men hva kan det da være?

 

På forhånd takk for alle svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter med en helt ny pc her som er kjøpt og bygget selv. Problemet er at når jeg skrur den på så sender den ikke ut noen som helst signaler til verken skjerm, mus eller tastatur. Det gjorde den derimot for en uke siden men da hadde jeg ikke Windows cd til å instalere med så gjorde ingenting med den. Nå derimot skjer det altså Ingenting når jeg skrur maskinen på. Ikke en pipelyd engang.

Noen som vet hva som kan være feil..? Mulig jeg har klart å rotet med noe hardware i ettertid men hva kan det da være?

 

På forhånd takk for alle svar =)

7901938[/snapback]

ikke noe lys på hovedkort engang?

Lenke til kommentar

Hovedkortet er et Abit KN8 SLI:

Abit KN8 SLI

 

Som nevnt er jeg overhodet ingen ekspert på hardware dessverre og det er ikke jeg som satt opp maskinen. Likevel så fungerte den altså rett etter at han satte den sammen men som følge av at jeg ikke hadde operativ system liggende på cd da skrudde jeg den bare bare igjen. Nå derimot vil den ikke inn i bios lenger. Men jeg har tuklet inni hardwaren i ettertid kun for å kikke så grunnen til at den ikke starter skikkelig lenger er garantert kun det at jeg har klart å koble fra en ledning elns..."utrolig smart gjort", klar over det selv =P

Endret av metalizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...