Gå til innhold

Iselv på strand

jungl

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tok dette i går. Hva synes dere? Hadde kanskje vært en ide å ta bilde enda lengre nede for å skape en effekt at isen kommer mot deg?

381796538_e7813ee30d.jpg

Full size.

Camera: Olympus E-500

Exposure: 0.017 sec (1/60)

Aperture: f/4.5

Focal Length: 18 mm

ISO Speed: 100

Endret av jungl
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tok dette i går. Hva synes dere? Hadde kanskje vært en ide å ta bilde enda lengre nede  for å skape en effekt at isen kommer mot deg?

381796538_e7813ee30d.jpg

Full size.

Camera:  Olympus E-500

Exposure:  0.017 sec (1/60)

Aperture:  f/4.5

Focal Length:  18 mm

ISO Speed:  100

7891217[/snapback]

jeg synes det var veldig bra, men et uskarpt bilde i bakgrunn. Fine farger og motiv ! :)

Skrevet
jeg synes det var veldig bra, men et uskarpt bilde i bakgrunn. Fine farger og motiv ! :)

7891225[/snapback]

Takk for kritikk :)

Hvordan hadde jeg fått bakgrunnen skarpere? Annen blenderinnstilling?

Skrevet (endret)
Du vil få mer uskarp bakgrunn med feks. 2,8 eller mindre. Det kan også hjelpe å gå lenger fra, og bruke større brennvidde. Større brennvidde = flere mm på objektivet.

anbefaler også fotokompendiet om du vil lære mer på egenhånd : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679

7891585[/snapback]

Det er forsåvidt greit, men det er det omvendte av hva jungl spør om. Han vil ha mer skarphet og da må han bruke *mindre* blender. f/11 kunne blitt ok, men det er nesten 3 trinn ned fra f/4.5. Dvs da måtte ISO opp til 800 eller lukkertiden ned til 1/8s, dvs stativet burde frem.

Om bildet synest jeg du har tatt med for mye. Nederste venstre fjerdedel av bildet har endel interessante former/farger. Ville konsentrert meg om de detaljene.

Endret av ragamuffin
Skrevet (endret)

Lurer på om jeg leste litt fort tidligere idag, men om du motsetter svaret, stemmer det sånn ca skaulle jeg tro.

Anbefaler fremdeles kompendiet :innocent:

Endret av engekri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...