Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafiske problemer med WinXp


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp med et grafisk problem med WinXP Home-versjon på en nokså ny pc. Problemet er at blant annet start-linje, ikoner på skrivebordet og alt lignende ikke dukker opp eller fungerer.

Jeg har prøvd å reinstallere grafikk-driver, men til ingen nytte. Jeg har også prøvd å starte explorer gjennom taskmngr, men det funket heller ikke. Andre ting jeg har prøvd er nesten alle alternativene på "F8-menyen" under oppstart, blant annet VGA-modus og diverse forskjellige handlinger i safemode forgjeves.

 

Jeg kan ikke finne Paint, så derfor kan jeg enkelt og greit beskrive skrivebordet:

 

Bakgrunnsbildet er der fortsatt, men ellers er det tomt for ikoner og startlinje. Windows-knappen ser bare fin ut på tastaturet, og har ingen virkning.

 

PC'en bruker også mye lengre tid enn normalt på å lade brukerinnstillinger når en bruker logges på. Problemet er på ALLE brukerene på pc'en.

 

Jeg vil si takk til all hjelp, fungerende eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

 

Har du nettopp installert xp? Hvis så kan det ha blitt krøll i installeringa, noe som kan gjøre som du beskriver.

Jeg hadde formatert og reinstallert xp igjen.

Sjekk cdn for smuss, hakk el riper (tydlige hakk/riper på en av sidene)

 

Greb

7888626[/snapback]

 

Nei, PC'en funket helt normalt i en periode før dette skjedde.

Lenke til kommentar

1. Før du starter en ny explorer.exe, sjekk at det ikke er en som kjører fra før av.

 

2. Kjør systemgjenoppretting til et punkt hvor du ikke hadde dette problemet.

 

3. Reparer Windows. Gjør som du ville gjort under en vanlig formatering men reparer Windpows instedenfor å formatere alt. (trykk R).

 

4. Formater alt og legg Windows inn på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...