Gå til innhold

Program til å lage hjemmeside for bilfirma.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal lage en hjemmeside for faren min sitt bil firma.

 

Jeg har ikke bygget hjemme side gør og lurte på om det er noen guider eller no lignenede på nettet.

 

Jeg trenger også et prog. til å bygge hjemmesiden med. Det som hadde vært best var om det hadde vært en "mal" med i programmet så jeg bare kunne sette inn bilder og slikt.

 

Legger ved en link så dere kan se sånn ca. hvordan jeg har tenkt at siden skal se ut :

 

www.gatebil.no

 

Takker for svar :)

 

 

#Topic er redigert av moderator grunnet brudd på tre-ords-regelen#

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke lage for gatebil. vil bare at siden som jeg skal lage skal se sånn ca. ut som den siden, sånn som menyer, side bar, linker osv. hadde håpet at det var et prog som hadde en mal sånn som den innelbygget.

7887314[/snapback]

Aha! Det sier mye det ;)

 

Begynte å lure på om du skulle lage ny side for gatebil.no uten å lagd noen sider før, hehe.

Men fortsatt lykke til :)

Lenke til kommentar

Folk på dette forumet er generelt mer velvillige hvis du sier at du skal se litt på språket html (og css, som bestemmer utseendet), som websider er skrevet i.

 

Det du spør om kalles en WYSIWYG-editor. (What You See Is What You Get) Disse produserer ofte mye unødvendig kode og gir deg mindre kontroll over siden. Man kan si at vet man ikke hva editoren gjør, bør du ikke la den gjøre det. Ergo, du må uansett kunne html/css som er hovedspråkene.

 

Jeg lover deg, websider er en morsom verden om du lærer deg disse språkene! Kan på det sterkeste anbefale deg å titte litt på www.htmldog.com

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å lære deg litt css for å få til en side som ser mer profesjonell ut.

Eventuellt så kan du benytte deg av ferdige templates og modifisere de til eget ønske men siden det er til komersiellt bruk så må man som regel betale en liten avgift til personen som har laget template'n.

Macromedia Dreamweaver har innebygget templates men du må kunne litt html/css uansett.

 

Templates sider:

http://www.freewebtemplates.com/

http://www.oswd.org/designs/browse/

 

 

Edit.

Det værste jeg ser er firma sider som ser amatørmessige ut, det får firmaet til å virke veldig uproffesjonellt ut.

Bare et lite tips fra en mulig kunde ;)

Endret av RC1
Lenke til kommentar
Det værste jeg ser er firma sider som ser amatørmessige ut, det får firmaet til å virke veldig uproffesjonellt ut.

Jeg er enig i denne påstanden. En webside, god eller dårlig, sier mye om seriøsiteten til bedriften, og kan lett skade bedriften eller organisasjonen omdømme.

 

Jeg vil derfor fraråde deg til å bruke din jomfru-nettside som bedriftens nettsted.

 

Det er likevell veldig gøy og utfordrende å skape bra nettsider. Det har allerede kommet mange gode forslag til ressurser for informasjon (w3school.com, htmldog etc..).

 

Jeg bruker selv Macromedia Dreamweave 8 for min sidekoding, og er veldig fornøyd med den. Den har både en god WYSIWYG-editor og en god kode-editor. Det er også mange andre gratis-programmer ute på veven som gjør en god jobb med dette.

 

Lykke til med din web-utvikling!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...