Gå til innhold

C#: ÆØÅ problemer ved bruk av gridviews

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har møtt på et relativt plagsomt problem angående en webløsning. Har problemer med å overføre verdier som inneholder ÆØÅ tegn fra gridview celler til ASP kontroller.. Tegnene vises som "html-kode", og disse blir tolket som "potensielt farlige". Men om jeg fører data tilbake motsatt vei så blir dem konvertert tilbake til sitt "gamle jeg". Hvis jeg har slike tegn i en kontroller (label eller textbox) ved postback til server, stopper siden opp pga. "potensielt farlig kode".

Så.. Er det noen mulighet for å overkjøre dette eller ufarliggjøre disse tegna.

Dette er et problem som fører til store frustrasjoner..

Takknemlig for all hjelp jeg kan få:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fungerte:)

Blir nesten litt irritert når jeg tenker på hvor mye hodebry et slikt problemt har ført til, når løsningen er såpass "enkel".

Takker så mye :thumbup:

• 4 måneder senere...
Skrevet
Det fungerte:)

Blir nesten litt irritert når jeg tenker på hvor mye hodebry et slikt problemt har ført til, når løsningen er såpass "enkel".

Takker så mye :thumbup:

7890621[/snapback]

Må bare unnskylde for å dra opp en så gammel tråd, men jeg kom opp i samme knipe selv nå.

Jeg reagerer bare litt på at løsningen kanskje er litt FOR enkel?

Synes validateRequest egentlig er ganske grei å ha på sånn jevnt over. Er det mulig å la en spesifikk textarea eller annen input unngå valideringen? Prøvde CausesValidation = false, men det ga ingen resultater.

Jeg tenker bare at det er greit å beholde validateRequest som standard og heller disable det på enkelte inputfelt hvor det er nødvendig. (Og selvfølgelig lage egne valideringsregler på disse)

Mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...