Gå til innhold

Serverinnstillinger for å bedre pingtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen bestemte serverinstillinger man kan bruke for å bedre pingitden til en server?

Om jeg setter opp en dedikert server på brukspc'en min får jeg mellom 10-25 ping og andre får fra 30-45. Om jeg setter opp en dedikert server på serverpc'en min (1,1GHz Celeron, 256MB RAM) får jeg 40 i ping og andre fra 45-80. Disse står på samme linja og begge er plugget i QoS porten på switchen. Vi snakker om to-tre spillere på serveren, ikke mer. Ville tro at specsa på serveren min ikke skulle være noen flashehals da?

Noen som vet om en årsak til at det er så veldig mye dårligere pingtid på serveren kontra brukspc'en? På brukspc'en starter jeg dedicated i Steam. På serveren bruker jeg HLDS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i og med at større comunity i norge bruker servere med xeon prosessore osv...så vil jeg tro den maskina er litt svak, men hvis dere ikke er mere enn 3-4stk inne på den skulle det går helt fint. hvordan er nettverket ditt satt opp? :)

Skrevet

Nettverket mitt:

Split -> modem -> Switch. Begge maskinene jeg har nevnt er koblet rett i switchen. Alt går over 10/100Mbps og begge maskinene er koblet i QoS portene på switchen.

De kraftige serverne tror jeg kjører flere csservere. Høres veldig overkill ut å kjøre en spillserver på så sterk fysisk server.

Skrevet
Nettverket mitt:

Split -> modem -> Switch. Begge maskinene jeg har nevnt er koblet rett i switchen. Alt går over 10/100Mbps og begge maskinene er koblet i QoS portene på switchen.

De kraftige serverne tror jeg kjører flere csservere. Høres veldig overkill ut å kjøre en spillserver på så sterk fysisk server.

7886363[/snapback]

riktig dog de kjører flere dedikerte servere på en maskin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...