CruellaDeVille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg forsøker å lage en kompressjonsfunksjon, men sliter litt med navngivning av filer. Filen komprimeres fint, men blir hetende filnavn.doc.gz istedet for filnavn.gz, som jeg vil det skal hete. Hvis jeg droppper doc i destination-file har ikke filen i pakken noe etternavn. Hvordan kan jeg løse dette? Koden min: function compress($srcName){ $dstName = $srcName .".gz"; $fp = fopen($srcName, 'r'); $data = fread ($fp, filesize($srcName)); fclose($fp); $zp = gzopen($dstName, "w9"); gzwrite($zp, $data); gzclose($zp); }
zokra Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 function compress($srcName){ $navn = implode("" , explode('.', $srcName, -1) ) $dstName = $navn .".gz"; $fp = fopen($srcName, 'r'); $data = fread ($fp, filesize($srcName)); fclose($fp); $zp = gzopen($filnnavn, "w9"); gzwrite($zp, $data); gzclose($zp); } Letteste jeg kommer på i farten, dessverre ikke testet...
CruellaDeVille Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 (endret) function compress($srcName){ $navn = implode("" , explode('.', $srcName, -1) ) $dstName = $navn .".gz"; $fp = fopen($srcName, 'r'); $data = fread ($fp, filesize($srcName)); fclose($fp); $zp = gzopen($filnnavn, "w9"); gzwrite($zp, $data); gzclose($zp); } Letteste jeg kommer på i farten, dessverre ikke testet... 7884929[/snapback] Denne er helt lik min, for den komprimerte filen har ingen filendelse, er bare av typen fil. Dvs min endrede. function compress($srcName){ $fileinfo = pathinfo($srcName); $ext = $fileinfo['extension']; $dstName = PATH. basename($srcName, ".$ext") . ".gz"; $fp = fopen($srcName, 'r'); $data = fread ($fp, filesize($srcName)); fclose($fp); $zp = gzopen($dstName, "w9"); gzwrite($zp, $data); gzclose($zp); } Irriterende problem altså! Endret 6. februar 2007 av CruellaDeVille
zokra Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 function compress($srcName){ $navn = implode("" , explode('.', $srcName, -1) ) $dstName = $navn .".gz"; $fp = fopen($srcName, 'r'); $data = fread ($fp, filesize($srcName)); fclose($fp); $zp = gzopen($filnnavn . ".gz", "w9"); gzwrite($zp, $data); gzclose($zp); } 7884929[/snapback] Prøv nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå