Gå til innhold

Europa Universalis 3, skuffet :(


Anbefalte innlegg

Hadde gledet meg til dette spillet i en stund, men må si at jeg er litt skuffet. Etter å ha spilt demoen til døde med Norge skaffet jeg meg fullversjonen og startet opp med Norge. Tok over store deler av verden uten særlig problemer. Dette delvis pga at Sverige har noen fine provinser som kan produsere bra enheter uten å ha teknologien som trengs. Handel brydde jeg meg ikke om, heller ikke forbedring av provinser siden det er dyrt og krige, og man tjener mer på å erobre en å tulle med handelsmenn som aldri når frem osv. Når slutten av spillet nærmet seg bestod det meste i å kjempe mot alle andre land siden jeg hadde et relativt dårlig rykte og samtidig kjempe mot en million opprørere. Endte opp med en inflasjon på rundt 30, noe som ikke påvirket fremgangen til kongeriket Norge noe særlig.

Prøvde også en runde meg Japan(gørr kjedlig) og en runde med Frankriket(håpløst enkelt).

 

Leste anmeldelsen til gamer.no som bla sa at som en nasjon som Norge bør man satse på handel. Ikke har jeg forstått hvorfor man skal gidde å sende handelsmenn til forskjellige plasser i en tidsperiode på over 300år. Diplomati gir også veldig få muligheter synes jeg, og spioner er noe jeg ikke en gang har tatt i bruk. Misjonærer er også ganske ubrukelige, koster mye å sende de og muligheten for suksess er minimal, hadde et forsøk på å konvertere hele Asia til Shinto, men jeg ga fort opp siden det kun var kanskje 1 av 3 misjonærer som klarte å spre religionen.

 

Tror kanskje jeg skal prøve meg med noen av Indianerstammene i Nord Amerika, men de har så håpløse enheter at det vil nok bli alt for vanskelig.

 

Eller savner jeg mer diskusjon av dette spillet på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handelen er meget innbringende, men jeg gidder ikke å bruke tid på det så lenge det ikke finnes en funksjon som sender dem automatisk der jeg vil. Etter å ha kolonisert over store deler av Sør-Amerika og øyene i Karibbien var handelsverdien over 4000 på handelssenteret mitt i Flandern.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne tråden litt jeg, får å få noen svar på noe jeg lurer på.

 

1. hvordan får man tatt over et annet land, får bare til å okkupere det, blir sånn stripete.

 

2. så sliter jeg veldig med å få nok manpower, noen forslag på hvordan jeg skal bedre det?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

1. Under krig kan du erobre andre provinser, du ser at ditt flagg vaie over byen. Etterhvert som du erobrer flere og flere provinser øker din seiersprosent, du ser hva den er når du "sue for peace". Erobrer du alle fiendens provinser vil den være 100%.

 

Når du forhandler om fred kan du velge hvilke provinser du vil overta. Hver provins har sin prosent og de mer verdifulle provinsene har høy prosent. Du velger provinser til du har et fredsforslag opp mot 100% og ser om AI godtar det. Viss ikke prøver du igjen, og husk at AIs stabilitet synker med 1 hver gang AI avviser et fredsforslag som er under din totale seiersprosent. Dermed kan du bare prøve igjen neste måned og tilslutt går AI med på forslaget.

 

Om landet består av flere en 1 provins må du ha flere kriger for å ta hele landet, 1-provinsland kan du anektere direkte.

 

2. Pass på at hærene dine ikke er større en Supply Limit i den provinsen de står i, har du store hærer kan du dele dem opp og sette dem i naboproviner. Sett slideren mot quantity, det øker Manpower litt. Sjekk også Ideas, der er det også valg som gir deg mer Manpower. Utover i spillet kan du bygge City improvements som øker Manpower.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...