Gå til innhold

Corsair Value minne + IBM Thinkpad?


mFaFa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter en rimelig PC2-4200 CL4 SDRAM 200-pin non-parity SoDIMM 512MB brikke til min Thinkpad R52.

 

Lurer på å kjøpe Corsair Value DDR2 SO-DIMM PC4200 512MB, Unbuffered, Non-ECC, 64Megx64, CL4 fra Datakjeden. Koster ikke mer enn 421,-kr og jeg kan gå 10 min. og hente brikka. Men så er spørsmålet om dette minnet holder mål?

 

Alternativet er Crucial DDR2 SO-DIMM 512MB CL4, Non-ECC,1.8V,64Mx64,200p DDR2 PC2-4200, men den er fryktelig dyr hos Datakjeden. 661,-kr. Amentio.no har den til 460,- men skal ha latterlige 125,-kr i frakt!

 

What to do?

Erfaringer med Corsair Value og Thinkpad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det alltid vil være, så er det noen negative sider, og noen positive sider.

Har selv hatt corsair uten noe problem.

 

Men sjekk at du får rett hastighet i forhold til hva hovedkortet kjører på.

Og du kan godt kjøpe 1gb istede for 512mb, nå mens rammen er billig.

 

Skal du kjøre vista, så trenger du mye minne.

Lenke til kommentar
Som det alltid vil være, så er det noen negative sider, og noen positive sider.

Har selv hatt corsair uten noe problem.

 

Men sjekk at du får  rett hastighet i forhold til hva hovedkortet kjører på.

Og du kan godt kjøpe 1gb istede for 512mb, nå mens rammen er billig.

 

Skal du kjøre vista, så trenger du mye minne.

7892304[/snapback]

Er RAM så spesielt billig nå altså? Ser nå at Netshop.no har Kingston ValueRAM som ser ut til å matche specs'ene fra Lenovo. 615,-kr for 1GB PC4200 CL4 SODIMM non-ECC er til å leve med, selv for en student! :) Kjører Linux, og Thinkpaden har 533Mhz bus... men 1,5GB ram totalt frister jo selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Prisen på ram har gått litt opp og ned. DDR2 ram var jo selvfølgelig noe dyrt da det kom (betalte vel litt over 1000lappen for 1gb i sommer), som nå koster 650kr.

 

Men husker en periode, så var pc3200ram ganske billig, brikker som kostet 1700kr ei stund, fikk man plutselig for bare 1000kr. Prisene varierer. Mulig minne blir enda billigere. De finner nye måter å produsere på, behovet blir større, produksjon blir større.

 

 

Har akkurat bestilt meg Kingston Value fra amentio til 616 kr. Skulle hatt to, men er student så ble bare 1 :(

Lenke til kommentar

Til interesse for eventuelle folk som googler "thinkpad r52 + kingston valueram" eller noe liknende; brikken ser ut til å fungere uten noen problemer. Men den var ekstremt trang å sette på plass. Like før jeg gav opp før den smatt på plass.. men er oppkvikkende å bruke systemet, så aggressivt som Linux cacher. Ting går lynraskt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...