Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL modemet til telenor


Anbefalte innlegg

Jeg har alcatel speedtouch home fra telenor. Jeg bruker en linux box til å dele internett hos meg, og det fungerer fint. Problemet mitt er at noen ganger "klikker" modemet - det går ikke ann å ringe opp igjen, og modemet svarer ikke på ping etc. For å få det til å fungere igjen er jeg nødt til å slå det av og på.

 

Noen som har hatt liknende problemer, eller vet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hadde samme problemet..og kasnkje er det der enda...ringte utallige ganger til Telenor uten at dette ble bedre. Jeg tror det er linja som Ustabil og at modemet sliter for å klare å synkronisere. Jeg kjøpte en router og da ble dette problemet borte. Har nå en "oppetid" på mange uker (6-7) uten noe problem med modemet. Selvfølgelig går det for tregt i forhold til telenor sine salgstall , men det er ikke modemets feil

 

Lykke til

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Takker. :smile:

 

Ifølge loggene på linuxboxen tror jeg den lengste oppetiden på internett er på to uker i strekk.

 

Sendte en mail til telenor hvor jeg beskrev dette problemet, og fikk etter en stund i svar at jeg skulle få et nytt modem! Dette er jeg fornøyd med. BTW, telenor support (på irc) sier at de skal "vedlikeholde" linjene opp til en gang hver uke, så derfor kan man regne med å bli disconnectet en gang i uken.

 

GOD JUL *:)

Lenke til kommentar

Ah, misforstod først.

 

Slik er det hos meg og, jeg har gjort slik at linuxboxen kobler opp med en gang linja går ned. Begynner å få pen oppetid på boksen:

 

root@penguin:~# uptime

6:01pm up 99 days, 22:20, 7 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

:smile:

 

Men det lengste ADSL linja har vært oppe uten å måtte reconnecte (merker det skjelden selv, ettersom linuxboxen kobler seg opp igjen:) er altså i overkant av to uker.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: cecolon på 2001-12-25 18:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...