FrilanserBob Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Driver å skal lage en timeliste i php. For en anngitt dato skal den hente ut hvilke personer som er satt opp på time hvilke klokkeslett. Noen klokkeslett er også tomme. Det jeg tenker på da er; 08.00 Harald 08.30 Knut 09.00 Per 09.30 10.00 Stine 10.30 11.00 Kine 11.30 Anton 12.00 Lise osv nedover. Timelisten skal gå i halvtimesintervaller fra 08.00 og siste oppføring skal være klokken 19.00. Dette skal hentes ut fra en database, basert på feltene klientnr og oppmote_dato og oppmote_tid i en mysql database som har en tabell som heter klient_time_dagbok. Så lenge jeg har klientnr fra klient_time_dagbok kan jeg linke det mot klientregistret. Hvordan lager jeg enklest mulig en slik timeliste med php? Endret 4. februar 2007 av FrilanserBob
eigan Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Start med: Legg klientnr, oppmote_dato, oppmote_tid i en tabbel som heter klient_time_dagbok Så bruker du mysql_fetch for å vise listen Når du er ferdig, kan du jo poste hvordan det går, så kan vi hjelpe deg mer..
FrilanserBob Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Skrevet 4. februar 2007 De ligger allerede i en tabell. Trenger et script som skriver ut ei tidsliste, og hvis det er noen på det klokkeslettet kommer de opp, ellers er det blankt
eigan Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 prøv PHP <? function array2table($arr,$width) { $count = count($arr); if($count > 0){ reset($arr); $num = count(current($arr)); echo "<table class=\"liste\" cellpadding=\"1\" cellspacing=\"0\">\n"; echo "<tr height=\"10px\">\n"; foreach(current($arr) as $key => $value){ echo "<th id=\"nobg\" scope=\"col\">"; echo $key." "; echo "</th>\n"; } echo "</tr>\n"; while ($curr_row = current($arr)) { echo "<tr>\n"; $col = 1; while ($curr_field = current($curr_row)) { echo "<td scope=\"row\">"; echo $curr_field." "; echo "</td>\n"; next($curr_row); $col++; } while($col <= $num){ echo "<td> </td>\n"; $col++; } echo "</tr>\n"; next($arr); } echo "</table>\n"; } } $query = "SELECT oppmote_tid, oppmote_dato, klientnr FROM klient_time_dagbok"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $array[] = $row; } array2table($array,500); //tabbel bredde str... nå 500 pix ?> Hvis det ikke er slik du ønsker, så kan jeg prøve å fikse noe senere, jobber med noe annet nå..
eigan Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Har du skrevet tilkobling til databasen? Brukernavn, database og passord... PHP mysql_connect("localhost", "Brukernavn", "Passord") or die(mysql_error());echo "Connected to MySQL<br />"; Denne koden kan du legge, i toppen av mappa de, eller i en annen fil som du kaller hva du vil, så kan du bruker PHP require_once("filendin.php"); På toppen av sidene du vil skal koble seg til databasen... Endret 5. februar 2007 av Mr Chief
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå