Gå til innhold

Kjøp av PC til spilling. Duger denne?


Anbefalte innlegg

Har planer om å anskaffe ny stasjonær PC. Det blir ikke aktuelt å bygge selv, så jeg har satt sammen en PC basert på Komplett sitt bidrag til "Beste PC-tilbud".

 

Kabinett: Cooler Master Centurion 534

 

Strømforsyning: NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

 

Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

 

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

 

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

 

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Grafikkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

 

Brenner: NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Silver OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram)

 

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail

 

OS: Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk

 

Oppsettet kommer på ca. 14 000 hos Komplett.

 

Er dette valuta for pengene, og er det komponenter som burde byttes ut med noe bedre?

(PC'en skal kunne dra de nyeste spillene på nogenlunde høyt detaljnivå.)

 

Noen som også har forslag til LCD skjerm (20")?

Endret av lcr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan kanskje være lurt med et DX10 skjermkort. 8800 gts feks. eller vente til det kommer noe billigere.

 

mvh Anki :)

7865924[/snapback]

 

Vurderte en stund å velge det kortet, men tror jeg venter til utvalget av DX10 kort blir litt bredere. Er spent på de kommende kortene fra ATI.

 

Når det gjelder minne, er det noe særlig forskjell på PC5300 og PC6400?

Lenke til kommentar

Da ser det ut som om det blir 8800 GTS på meg allikevel :p

 

Dumt å investere i et kort som snart må byttes ut..

 

Har sett litt på Samsung SyncMaster 205BW. Noen som har noen meninger om denne skjermen?

 

EDIT: Har kikket litt på prisguiden og funnet at det vil bli billigst å handle hos PCutstyr.no. Noen som har peiling på om de monterer PC'ene, eller om man blir overlatt til seg selv??

Endret av lcr
Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg. Det blir oppsettet fra den første posten, sammen med den nevnte Samsung-skjermen, hos Komplett. Kommer på ca 17k, litt mer enn planlagt, men det får gå. :hmm:

 

Noen som har noen siste innvendinger før jeg trykker "kjøp"?

Lenke til kommentar
Ser bra ut det der :)

 

Jeg ville ha valgt et Lian Li Kabinett men det er en smak sak ;)

7867939[/snapback]

 

Er rimelig fornøyd, selv om det kanskje ble litt i dyreste laget... Får leve på havregrøt de neste par månedene :!:

 

Hvis jeg skulle ha bygget PC'en selv, ville jeg kanskje ha valgt kabinett fra Lian Li, har jo hørt masse godt om det her på forumet.

Lenke til kommentar
åja du skal ikke bygge selv nei. Og komplett har ikke Lian Li..

 

Men trenger du det lydkortet?

 

Er det ikke innebyggd i hk'et?

7867994[/snapback]

Om man spiller, så er det som regel greit med dedikert lydkort ettersom integrerte lydkort ofte trekker en del cpu kraft. Jeg har hvertfall opplevd at spill har gått mye bedre ved bruk av ekstern lydkort mot å bruke integrert. Om man trenger det blir en personlig vurdering, men det er ikke nødvendigvis et dumt valg hvertfall.

Lenke til kommentar
Om man spiller, så er det som regel greit med dedikert lydkort ettersom integrerte lydkort ofte trekker en del cpu kraft. Jeg har hvertfall opplevd at spill har gått mye bedre ved bruk av ekstern lydkort mot å bruke integrert. Om man trenger det blir en personlig vurdering, men det er ikke nødvendigvis et dumt valg hvertfall.

7868089[/snapback]

Asus P5N32-SLI Har standalone Supreme FX lydkort, og trekker dermed omtrent ingenting av CPU'n. Er lignende løsning på AW9D-Max, og lyden er krystallklar.

Lenke til kommentar
Om man spiller, så er det som regel greit med dedikert lydkort ettersom integrerte lydkort ofte trekker en del cpu kraft. Jeg har hvertfall opplevd at spill har gått mye bedre ved bruk av ekstern lydkort mot å bruke integrert. Om man trenger det blir en personlig vurdering, men det er ikke nødvendigvis et dumt valg hvertfall.

7868089[/snapback]

Asus P5N32-SLI Har standalone Supreme FX lydkort, og trekker dermed omtrent ingenting av CPU'n. Er lignende løsning på AW9D-Max, og lyden er krystallklar.

7868155[/snapback]

 

Det hovedkortet du nevner der er ikke det samme som jeg har på lista. P5N32-SLI har nForce 680i brikkesett, mens det jeg skal ha er P5N-E SLI som har nForce 650i. På det kortet er det ifølge produktsidene hos ASUS et Realtek lydkort.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet du nevner der er ikke det samme som jeg har på lista. P5N32-SLI har nForce 680i brikkesett, mens det jeg skal ha er P5N-E SLI som har nForce 650i. På det kortet er det ifølge produktsidene hos ASUS et Realtek lydkort.

7868234[/snapback]

Ah, sorry, rota litt. Men vis du ikke har hifi anlegg eller et halvpro 5.1-7.1 surroundset, vil du nok desverre ikke høre no forskjell på det integrerte og et annet lydkort. Som sagt, waste of money vis du ikke har veldig bra anlegg.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet du nevner der er ikke det samme som jeg har på lista. P5N32-SLI har nForce 680i brikkesett, mens det jeg skal ha er P5N-E SLI som har nForce 650i. På det kortet er det ifølge produktsidene hos ASUS et Realtek lydkort.

7868234[/snapback]

Ah, sorry, rota litt. Men vis du ikke har hifi anlegg eller et halvpro 5.1-7.1 surroundset, vil du nok desverre ikke høre no forskjell på det integrerte og et annet lydkort. Som sagt, waste of money vis du ikke har veldig bra anlegg.

7868334[/snapback]

 

Hehe, det går greit. Har kun et høyst ordinært 2.1 "anlegg", så det blir vel som du sier at det heller er anlegget som blir flaskehalsen. Sikkert ikke det største problemet å sette inn et lydkort ved en senere anledning heller..

Lenke til kommentar
Hehe, det går greit. Har kun et høyst ordinært 2.1 "anlegg", så det blir vel som du sier at det heller er anlegget som blir flaskehalsen. Sikkert ikke det største problemet å sette inn et lydkort ved en senere anledning heller..

7868355[/snapback]

Ikke no problem det nei.. Så fikk du spart inn noen lapper på budsjettet og;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med det radeon 1950pro kortet sammen med asus p5b og ocz platinum 2gb pc6400 minne og e6600?

7868411[/snapback]

Fungerer godt det, men som sagt lenger oppe i tråden, ikke dumt og investere i DX10.

7868451[/snapback]

 

trur Icr skrive at han skulle kjøpa 8800 GTS:

Da ser det ut som om det blir 8800 GTS på meg allikevel  :p

 

Dumt å investere i et kort som snart må byttes ut..

7866187[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...