NevroMance Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Hei. Har ett ATI Radeon Mobility X1600 skjermkort. I videotestene til Cedega failer jeg disse. Får mesa driverne da jeg forsøker å følge denne guiden. Da jeg sjekker om jeg har direct rendering får jeg tilbake: Direct rendering: no. Noen som vet om noen andre drivere jeg burde bruke/hva som er feil?
slettet_konto Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 få se output av ( Fra Terminal ) glxinfo | grep rendering prøv også kjør glxgears for å se om tannhjulene går rundt greit eller om det hakker ?
NevroMance Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 nevromance@nevromance-laptop:~$ glxinfo | grep rendering glxinfo: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory nevromance@nevromance-laptop:~$ glxgears glxgears: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory Vel, til og med jeg skjønner det er noe fryktelig galt her nå
NevroMance Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 Ubuntu. Men begge de to kommandoene har fungert før. Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort for å gjøre så de ikke virker lenger.
slettet_konto Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 virker som du har slettet en viktig bibliotekfil som heter GL . sjekk om du finner noe på sudo apt-cache search gl viss du finner den , prøv : sudo apt-get install gl ellers kan du prøve og kjøre : dpkg-reconfigure xserver-xorg
NevroMance Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 nevromance@nevromance-laptop:~$ sudo apt-get install gl Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken gl nevromance@nevromance-laptop:~$ sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg dpkg-query: klarte ikke åpne pakkeinfofila «/var/lib/dpkg/available» for lesing: No such file or directory /usr/sbin/dpkg-reconfigure: xserver-xorg er ikke installert Da jeg søkte på GL fikk jeg så sykt mange treff at jeg ikke klarte se høyere opp en python2.4
NevroMance Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 Her i ste fryste forresten logginen seg også, forsøkte å kjøre gjennom installasjonen av driverne på nytt. Da fikk jeg ikke logga inn og måtte inn via recovery mode. Funka da jeg bytta xorg.conf til en backup av denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå