henjrn Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Har to tabeller: "detaljer" og "omsetning". detaljer inneholder blandt annet: - detalj_id (PK) - leveringsdato - leveringsverdi omsetning inneholder bland annet: - omsetning_id (PK) - detaljer_id (FK) - leveringsverdi - leveringsdato - omsetning_endret Omsetning er nå helt tom. Det jeg vil gjøre er å opprette en record i "omsetning" for hver record i "detaljer". detaljer_id, leveringsverdi og leveringsdato i "omsetning" skal da settes lik tilvarende felter i "detaljer". Feltet "omsetning_endret" skal settes til 0. Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt på vei med denne.. Endret 2. februar 2007 av henjrn
roac Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Insert into ... select er det du leter etter: Dokumentasjon
henjrn Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 Insert into ... select er det du leter etter:Dokumentasjon 7855435[/snapback] Tror ikke du helt skjønnte hva jeg mente. Jeg skal opprette en record i "omsetning" for hver eneste oppføring i "detaljer". Jeg vet at koden under feil, men hvordan oppretter jeg en record for hver record jeg får returnert fra selecten? insert into t_omsetning(ordredetaljer_id, leveringsverdi, leveringsdato) values(select ordredetaljer_id, verdi, nydato from t_ordredetaljer)
kaffenils Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 insert into t_omsetning(ordredetaljer_id, leveringsverdi, leveringsdato) select ordredetaljer_id, verdi, nydato from t_ordredetaljer Ved å bytte VALUES() med en SELECT-statement
henjrn Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 insert into t_omsetning(ordredetaljer_id, leveringsverdi, leveringsdato) select ordredetaljer_id, verdi, nydato from t_ordredetaljer Ved å bytte VALUES() med en SELECT-statement 7855698[/snapback] :!: Takker og bukker :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå