Gå til innhold

Hjelp til valg av 46" lcd


Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe en 46" Lcd som hovedsaklig skal brukes til filmtitting fra dvd og parabol, via hdmi. Har kikket litt på Samsung LE46F71B og Sony KDL-46W2000. Blir ikke klok på dette, men ser at det prates om 1:1 pixelmapping, er dette aktuelt kun hvis det skal kobles til en htpc eller gjelder dette også 1080p fra kanal digital f.eks.? Ser at dette ikke støttes av Samsungen uten oppdatering av firmware som Samsung tydeligvis ikke gir ut i Norge. Kan jo tenkes at det også kommer en htpc i hus etterhvert. Noen som kan gi noen tilbakemeldinger og synspunkter på dette?

 

På forhånd takk!

 

Mvh. Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Vurderer å kjøpe en 46" Lcd som hovedsaklig skal brukes til filmtitting fra dvd og parabol, via hdmi. Har kikket litt på Samsung LE46F71B og Sony KDL-46W2000. Blir ikke klok på dette, men ser at det prates om 1:1 pixelmapping, er dette aktuelt kun hvis det skal kobles til en htpc eller gjelder dette også 1080p fra kanal digital f.eks.? Ser at dette ikke støttes av Samsungen uten oppdatering av firmware som Samsung tydeligvis ikke gir ut i Norge. Kan jo tenkes at det også kommer en htpc i hus etterhvert. Noen som kan gi noen tilbakemeldinger og synspunkter på dette?

 

På forhånd takk!

 

Mvh. Tommy

7853393[/snapback]

Jeg kjøpte meg Sony 46W2000 for ikke lenge siden, og jeg er iallefall storfornøyd med den. Jeg bruker den til film og Xbox360. Kjempebra på begge deler.

Har til gode å prøve pc-en på den enda.

Lenke til kommentar
Hei.

Hvordan er svartnivået på den?

7872079[/snapback]

Tja...jeg er ingen ekspert på den slags, men jeg syns det er helt greit. Ikke perfekt, men heller ikke slik at jeg merker det i noen grad.

Merk at jeg har dessverre ikke fått kalibrert tv-en ennå, så det kan sikkert bli bedre hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...