Gå til innhold

Sette Firefox som standard nettleser i OpenSUSE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har OpenSUSE med KDE. Enkelte programmer, som Kopete og Kerry Beagle, bruker Konqueror som nettleser. Kan jeg ordne noen steder slik at de bruker Firefox istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne firefox, Edit->Preferences->System Default (på førstetabben)->Check Now burde gjøre biffen uansett hvilken distro/skrivebordsmiljø du bruker.

I Gnome (men trolig ikke på opensuse, p.g.a. yast) så kan du også fikse dette gjennom System->Preferences->Preferred Applications

evt ALT+F2: gnome-default-applications-properties

eller i gconf kanskje.

I KDE er det kanskje i "control center" eller "system settings" eller hva disse heter i KDE. I OpenSuSE kan kanskje YaST hjelpe deg med dette?

KDE programmene slik som kopete vil sikkert bruke konqueror på grunn av den store integreringen i KDE, men du kan kanskje forandre det i instillingene til de programmene det gjelder?

Skrevet
I KDE er det kanskje i "control center" eller "system settings" eller hva disse heter i KDE. I OpenSuSE kan kanskje YaST hjelpe deg med dette?

KDE programmene slik som kopete vil sikkert bruke konqueror på grunn av den store integreringen i KDE, men du kan kanskje forandre det i instillingene til de programmene det gjelder?

7853220[/snapback]

å sette programmer som default gjøres gjennom kde sitt kontrollpanel. yast har intet med det å gjøre.

etter at du har satt ff som default burde resten av kde-programmene også følge etter.

selv kjører jeg gnome på opensuse, men jeg bruker både kopete og amarok, og begge lystrer default-settingsene jeg bruker i gnome (har satt opp opera som default).

kontrollpanelet i kde kan være "noe" uoversiktelig, men jeg anbefaler deg å leke litt med det hvis du ikke allerede er godt kjent med det. det er veldig mange spennende ting du kan gjøre gjennom det kontrollpanelet.

Skrevet
kontrollpanelet i kde kan være "noe" uoversiktelig, men jeg anbefaler deg å leke litt med det hvis du ikke allerede er godt kjent med det. det er veldig mange spennende ting du kan gjøre gjennom det kontrollpanelet.

7855027[/snapback]

Noe? Det er en jungel, men jeg syns KDE ser bedre ut enn Gnome så derfor bruker jeg det.

Skrevet

Det funker ikke. Selv om Firefox er satt som standard så startes Konqueror når jeg skal gå til innboksen fra Kopete. Finner ikke heller noe sted i Kopete hvor jeg kan forandre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...