christian1986 Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Først, er nesten helt blank når det gjelder php, men har drevet litt med programmering før(C++...). Har satt opp en phpserver(Easy php), men får ikke ferdigscriptet til å fungere. Får denne feilmeldingen: "Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24 Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA)" Noen har visket meg i øret at jeg trenger en db.php fil, men ikke vet jeg. Håper noen vil hjelpe meg videre!
CruellaDeVille Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Først, er nesten helt blank når det gjelder php, men har drevet litt med programmering før(C++...). Har satt opp en phpserver(Easy php), men får ikke ferdigscriptet til å fungere. Får denne feilmeldingen: "Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24 Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA)" Noen har visket meg i øret at jeg trenger en db.php fil, men ikke vet jeg. Håper noen vil hjelpe meg videre! 7843236[/snapback] Hvis brukernavnet ditt er your_name og passordet ditt er riktig så burde ikke feilmeldingen kommet opp, men your_name var et merkelig brukernavn (standard er root, iallfall i alle programpakker med server, php og mysql jeg har testet)
christian1986 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Skrevet 31. januar 2007 Først, er nesten helt blank når det gjelder php, men har drevet litt med programmering før(C++...). Har satt opp en phpserver(Easy php), men får ikke ferdigscriptet til å fungere. Får denne feilmeldingen: "Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24 Tilgang nektet for bruker: 'your_name'@'localhost' (Bruker passord: JA)" Noen har visket meg i øret at jeg trenger en db.php fil, men ikke vet jeg. Håper noen vil hjelpe meg videre! 7843236[/snapback] Hvis brukernavnet ditt er your_name og passordet ditt er riktig så burde ikke feilmeldingen kommet opp, men your_name var et merkelig brukernavn (standard er root, iallfall i alle programpakker med server, php og mysql jeg har testet) 7843278[/snapback] Nei, har ikke laget noe brukernavn/passord. Men nå har jeg fått en ny feil: "Warning: mysql_connect(): Tilgang nektet for bruker: 'Root'@'localhost' (Bruker passord: NEI) in c:\programfiler\easyphp1-8\www\include\database.php on line 24 Tilgang nektet for bruker: 'Root'@'localhost' (Bruker passord: NEI)" Merkelig dette....
ZoRaC Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 prøv "root" (liten "r"). Sikker på at du har satt opp en database i heletatt?
Ståle Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Du må endre verdiene i filen database.php til det brukernavn/passord du har satt opp i Phpmyadmin ( prøv http://localhost/phpmyadmin ) Er du sikker på at det er riktig at du skal ha C:\... i URL? :o
christian1986 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Skrevet 1. februar 2007 Du må endre verdiene i filen database.php til det brukernavn/passord du har satt opp i Phpmyadmin ( prøv http://localhost/phpmyadmin )Er du sikker på at det er riktig at du skal ha C:\... i URL? :o 7845167[/snapback] Jupp, skal være C:\... Problemet viste seg å være at jeg hadde skrevet Root med stor R
DarkSlayer Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 1. Du må sette opp en bruker i mysql, og denne må ha rettigheter til å gjøre ting (bare gi full rettighet med en gang, og reduser etterhvert til du finner et akseptabelt nivå). 2. Du må sette opp en database i mysql. 3. Så må du i php koble deg til databasen. brukernavn, passord, databasenavn, og adressen til mysql er det du bruker for det. 4. Så kan du dille med å drive med spørringer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå