Plecto Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Da er gamle Canon XM2 solgt og er nå på utkikk etter et nytt. Etter en del lesing fram og tilbake faller jeg ganske stabilt på DVX100AE/BE. Men jeg har også lest litt om Canon sitt XH-A1, men pga. prisforskjellen er jeg ganske usikker. Nytt koster DVXen 27000 og A1 koster 32000,-. Forskjellen mellom dem er ikke noe veldig stor etter som jeg har forstått, A1 har HD, det er nyere (og ser tøffere ut ) og det er samme merke som jeg hadde, kanskje ikke overgangen blir fullt så stor. Ser man bortifra HD (Føler ikke at dette er det viktigste. Å få vist filmen på HD er vanskelig da det er nærmest ingen jeg kjenner som har HD ready tver og når filmen legges ut på nettet blir oppløsningen langt mindre uansett) så er det vil ikke så store forskjellene? Men jeg er ikke først og fremst ute etter denne debatten. Det jeg lurer på er om man burde kjøpe slike kameraer nytt eller brukt? Dette med å kjøpe et kamera som er helt 100% med 3 års garanti er så mye tryggere enn å hive tusenlappene etter et kamera som allerede er brukt og uten garanti. Hva slags formeninger har dere ang. dette? Noen råd å få her? Og er det å forvente at A1 synker langt mer og fortere i verdi enn DVXen? Kameraet skal jo selges en gang i tia og jeg har ikke lyst å tape alt for mye. Har kverrulert med meg selv i flere dager nå, det er mye penger det er snakk om. Takker for råd på forhånd Endret 30. januar 2007 av Hektor123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå