_ART_ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Skrevet 2. februar 2007 originalt nikon koster vel 11000. Det er et godt argument for ikke å kjøpe originalt.
Black Star Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 originalt nikon koster vel 11000. Det er et godt argument for ikke å kjøpe originalt. 7854216[/snapback] Det er vel riktignok en viss forskjell i både optisk kvalitet og byggekvalitet. Men for all del... en vanlig familie/hobbybruker vil ikke se mye til denne forskjellen, og for de fleste er det galskap å betale 11.000 for et objektiv.
rontonic Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Fikk du testet objektivet ditt noe mer datagnomen? Er selv på utkikk etter et konsertobjektiv til da jeg synes min 50mm blir for trang innimellom. Har veldig lyst å høre om flere har erfaring med tamron 17-50 i "konsertomgivelser".
Eyefitness Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Har dessverre ikke fått testet noe mer. Men bildene med dette objektivet ble ikke mindre skarpe enn bildene tatt med Tamron 90mm f2.8 macro under de samme forholdene. Av ca. 160 bilder ble rundt 20 av dem ganske bra (forholdene var veldig dårlige). Har i etterkant av konserten gjort meg noen tanker rundt dette. Det er fullt mulig å få ålreite bilder med begge disse objektivene (17-50 og 90mm f2.8) om det ikke er altfor mørkt på scenen. Men vil tro det beste til en noenlunde fornuftig pris vil være Canon 85mm f1.8 og Sigma 30mm f1.4. Jeg erfarte også at 50mm blir en lite anvendelig brennvidde på konsert. Jeg kommer ganske sikkert til å skaffe meg Sigmaen med tid og stunder, da dette garantert ikke blir siste gang jeg tar konsertbilder. Kommer til å følge Tocksick Dandruff hele veien under Emergenza Festivalen (VM i rock) .
caines24 Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Godt argument for å kjøpe orginalt Nikon/Canon i alle fall. Sigma har enda større variasjon på produktene sine enn Tamron. 7852907[/snapback] Jeg ble en lykkelig eier av Tamron 17-50 2.8 XR Di II idag. Helt rått objektiv. Sylskarpt fra 2.8 og nedover. Tenkte jeg måtte blende ned til 4 hele tiden men det viser seg at jeg bare kan la den stå på 2.8 og ikke tape noe særlig skarphet. Kanskje den vigneterer litt mer på 2.8, men dette er et bra kjøp om du får tak i rette eksemplaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå