Gå til innhold

Hvilket 680i hovedkort?


Icodden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva jeg ville anbefalt. Har selv et eVGA 680i da det virket lovende sammen med en QX6700. Det har ikke gått helt etter planen i forhold til QX'en, men det er ikke bare eVGA sin feil.

 

Det er omtrent ikke mulig å få ut noe ekstra på FSB ved klokking av QX'en. Etter det jeg forstår har samtlige 680i-kort (iallefall de som er bygd etter referensemodellen til nVidia) slitt på dette området.

 

Har du en dualcore cpu, er det ikke samme problemene der.

 

Det produseres nye BIOSer for disse referansekortene i et høyt tempo fortiden (har flashet 4-5 ganger siden slutten av november), så jeg ser ikke bort i fra at kortet blir bedre på litt sikt. Men som nevnt dette er noe nVidia i minst like stor grad som kortprodusentene sliter med.

 

Naturlig nok følger jeg utviklingen på eVGA's forum, som forøvrig er et godt forum i mine øyne. Der står det også en del om utviklingen for de forskjellige leverandørene. Ser at det ikke er helt rosenrødt rundt om...

Lenke til kommentar

Jeg ser at MSI kortet har helt lik layout som eVGA. Jeg må si jeg vil heller ha et MSI hk enn et eVGA hk. Har ikke noe erfaring med eVGA. Skal vell litt til for at det er flere feil på MSI sitt enn Asus og eVGA, er heller mindre vil jeg tro...

Endret av -Jon-Arne-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...