Gå til innhold

X1950Pro artifacts allerede i Bios! LØST!


Stoly

Anbefalte innlegg

:thumbup: Hei.

 

Her er saken:

 

Abit hovedkort med Nvidia 6600GT, setter så inn CLub 3D ATI X1950 pro. Da får jeg artifacts allerede i oppstarten i bios. Stirper over hele skjermen.

 

PS. har chieftec 360 Watt strømforsyning, kortet skal helst ha 460 W

 

Da kan det ikke være en driver feil i windows kan det?

 

Setter pris på synspunkter.

 

MVH Jørgen

 

Edit: PCI-Express kort

Endret av Stoly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Følg brazirs tips om flashing av BIOS, både på hk og skjermkort.

 

Det er riktig som du sier at driverene her ikke har noen betydning.

Hvis du har muligheten til det, sett kortet inn i en pc med kraftig nok psu og se om det fungerer normalt.

 

Hvis du må kjøpe ny, anbefaler jeg denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...00BHE12CF&mcat=

 

Veldig stillegående, masse kraft + at du kobler bare til de kablene du trenger.

 

Lykke til!

 

- Geir

Lenke til kommentar
AGP sant?

 

Sjekk denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=668983&hl=

 

Kan jo lese at en har kjørt kortet med en 300W Soltek/SFF

 

 

Oppdater BIOS.

7827097[/snapback]

 

PCi-express er det, glemte å nevne det.

 

Fornuften min tilsier at kortet ikke trekker mer strøm en PSU kan levere i Bios, dermed må det være en annen feil. Går med på at det kan bli trøbbel i spill. Kanskje det er for gammel bios som du sier. venter på et par synspunkter til og prøver evt. en bios oppgardering litt senere. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd at bios faktisk har hatt noe å si på om skjermkortet fungerer eller ikke?

 

Det er selvfølgelig striper over hele skjermen i windows også i tillegg til i oppstarten og bios.

7827357[/snapback]

 

Dette høres ut som en feil på kortet.

Mulig defekt kort.

Det blir sikkert verre når du kommer inn i windows, og når driverern skal lastes får du sikkert sort skjerm.

Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd at bios faktisk har hatt noe å si på om skjermkortet fungerer eller ikke?

 

Det er selvfølgelig striper over hele skjermen i windows også i tillegg til i oppstarten og bios.

7827357[/snapback]

 

Dette høres ut som en feil på kortet.

Mulig defekt kort.

Det blir sikkert verre når du kommer inn i windows, og når driverern skal lastes får du sikkert sort skjerm.

7829548[/snapback]

 

Da har jeg prøvd å sette kortet inn i en annen pc, Club 3D 1950Pro PCI express. Samme striper over skjermen. Dette var en pc med Asrock hovedkort og amd cpu. (Den første pc'en jeg prøvde kortet i var intel p4 og abit hovedkort)

 

 

Dette bør vel tyde på at det er feil med kortet? Synspunkter....

Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd at bios faktisk har hatt noe å si på om skjermkortet fungerer eller ikke?

 

Det er selvfølgelig striper over hele skjermen i windows også i tillegg til i oppstarten og bios.

7827357[/snapback]

 

Dette høres ut som en feil på kortet.

Mulig defekt kort.

Det blir sikkert verre når du kommer inn i windows, og når driverern skal lastes får du sikkert sort skjerm.

7829548[/snapback]

 

Da har jeg prøvd å sette kortet inn i en annen pc, Club 3D 1950Pro PCI express. Samme striper over skjermen. Dette var en pc med Asrock hovedkort og amd cpu. (Den første pc'en jeg prøvde kortet i var intel p4 og abit hovedkort)

 

 

Dette bør vel tyde på at det er feil med kortet? Synspunkter....

7830090[/snapback]

 

Er dette et kort du har kjøpt brukt?

Jeg har hatt det samme selv. Da var det statisk elektrisitet som hadde drept kortet mitt.

Kortet mitt viste windows sitt oppstartbilde med masse av striper over. Når driveren ble lastet i windows, låste PCen seg.

Det som er pussig er at mitt gamle Nvidia 6600GT PCI-E også er av merke Club 3D.

Det er det eneste kortet jeg har hatt som har tatt kvelden pga. statisk elektrisitet, og jeg har behandlet andre kort verre.

Har i dag et Club 3D x1900GT som jeg behandler med stor forsiktighet.

Endret av framoeng
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...