Gå til innhold

Retur av defekt skjermkort til komplett


f.HiTmAn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...omtrent like gode som Telenor er på kundeservice...

 

 

Retur tar minimum 2 uker! Har du kjøpt noe over internett, kan du bare glemme å gå til din lokale Komplett butikk, det må sendes i posten, og hele den ramsen tar minimum 2 uker sier de! Helt sykt latterlig! Komplett er gode så lenge ingenting ryker innen garantien.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil dette ta noe tid. Ønsketenkningen ville jo vært dersom de kunne stolt på kunden og sendt en erstatningsvare med en gang, men dette innbærer en høy risiko. Både med tanke på svindel, og tatt i betraktning at mye av det som returneres faktisk fungerer (som de da måtte solgt som brukt til redusert pris). Jeg har derfor god forståelse for at de tar inn varen og sjekker denne før en ny sendes i retur.

 

Det finnes en løsning som kan benyttes for å få fortgang i returen av vare. Det er å benytte seg av angrefristen. Dette innebærer at du bestiller et nytt produkt, og returnere det defekte produktet på angrefristen. Det vil da ta et par uker til du blir kreditert pengende dine for det returnerte kjøpet, bluss at du må betale frakt på den komponenten som du bestiller. Men du har ivertfall maskinen relativt raskt oppe å går. På denne måten bærer forhandleren litt mindre risiko, noe som til sist kommer oss til gode med lavere priser.

 

Tidsfaktoren med defekte komponenter er en av bakdelene med å handle på nett kontra i din lokale butikk.

Lenke til kommentar

jeg sendte et modem den 18. november. De bekreftet å ha fått det den 20. november.

 

29. november sendte de nytt modem.

 

For meg hastet ikke denne saken i det hele tatt, så jeg har ikke stresset med det, men jeg vil vel si at hvis det var en prosessor eller et hovedkort vill jeg syntes det hadde tatt for lang tid. Men 9 dager er jo helt kurant, selv om det ikke er råkjapt...

 

forresten første gang jeg har returnert noe til Komplett på de 15-20 gangene jeg har bestilt noe der.

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...