Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med alle inputsa i hovedkortet


Anbefalte innlegg

Hei;) Jeg har et problem her, igår skulle jeg ta ut noen kabler bak hovekortet, etterpå gikk jeg opp til skjermen igjen, da funka ikke tastaturet eller musa, og det var heller ingenting bak der som hvirket. Smarte meg prøvde og resete bios, men da må man jo gå inn i bios etterpå for og lagre igjen.. Noe som er vanskelig uten tastatur.. pcen kommer fint inn på windows og alt funker der, er bare mus og tastatur som er galt, har selvfølgelig bytta tastatur.

 

Hovedkortet mitt er et MSI 865-pe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du prøve å pause oppstarten? (pasues/break knappen finner du øvert til høyre, på samme rekke som f1-f12, prt scr og scroll lock).

 

".. da funka ikke tastaturet eller musa .." Snakker du om oppstarten eller windows der? Jeg har værtfall ikke mulighet til å se om musa min funker i oppstart ..

 

Prøv å få tak i et usb tastatur og teste med det .. Høres veldig rart om ps2 inngangen din er disabla under oppstart, men ikke i windows..

Endret av Hareide
Lenke til kommentar
Satt og tenkte litt. Det er sikkert driverene som er gått i vasken, men med tanke på at jeg har reseta cmos og må lagre innstillingene i bios for og fortsette, som er umulig uten  tastatur. Noen tips? finnes det noe i ultimatebootcd om dette?

7828362[/snapback]

 

Driverne er uten betydning før Windows er lastet. Det er Windows som bruker drivere, ikke BIOS.

Lenke til kommentar
Hei;) Jeg har et problem her, igår skulle jeg ta ut noen kabler bak hovekortet, etterpå gikk jeg opp til skjermen igjen, da funka ikke tastaturet eller musa, og det var heller ingenting bak der som hvirket. Smarte meg prøvde og resete bios, men da må man jo gå inn i bios etterpå for og lagre igjen.. Noe som er vanskelig uten tastatur..  pcen kommer fint inn på windows og alt funker der, er bare mus og tastatur som er galt, har selvfølgelig bytta tastatur.

 

Hovedkortet mitt er et MSI 865-pe

7824557[/snapback]

 

Hei:-)

 

Jeg er littebitt usikker på hva du her mener. Tok du ut kabler bak på Kabinettet, der kabel til skjerm, tastatur, mus og usb? Eller åpnet du maskinen og flyttet på kabler der??

Videre skriver du "og det var heller ingenting bak der som hvirket"? hva er det som ikke fungerer?

For det er vesentlig stor forskjell på hva som kan være galt her :)

 

Greb

Lenke til kommentar
Hei;) Jeg har et problem her, igår skulle jeg ta ut noen kabler bak hovekortet, etterpå gikk jeg opp til skjermen igjen, da funka ikke tastaturet eller musa, og det var heller ingenting bak der som hvirket. Smarte meg prøvde og resete bios, men da må man jo gå inn i bios etterpå for og lagre igjen.. Noe som er vanskelig uten tastatur..  pcen kommer fint inn på windows og alt funker der, er bare mus og tastatur som er galt, har selvfølgelig bytta tastatur.

 

Hovedkortet mitt er et MSI 865-pe

7824557[/snapback]

 

Hei:-)

 

Jeg er littebitt usikker på hva du her mener. Tok du ut kabler bak på Kabinettet, der kabel til skjerm, tastatur, mus og usb? Eller åpnet du maskinen og flyttet på kabler der??

Videre skriver du "og det var heller ingenting bak der som hvirket"? hva er det som ikke fungerer?

For det er vesentlig stor forskjell på hva som kan være galt her :)

 

Greb

7833185[/snapback]

USB/PS2 fungerer hvertfall ikke, jeg tok tok ut noen usb-ting så gikk jeg opp til skjermen igjen og da funka ikke mus/tastatur, restarta, ingenting virka, resatte cmos. men kommer ikke videre uten tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...