Gå til innhold

Er det trygt å sette en 24/7 server i garasjen?


genstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal legge TP ute så vil jeg foreslå å bruke STP. Altså skjermet TP.

7829876[/snapback]

 

Må du ikke ha terminering i begge ender av kablen som støtter STP for at det skal være noe poeng? Altså plugger og patchepanel.

 

Elektrisk støy er vel uansett et lite problem.

Lenke til kommentar

Lurer på nesten det samme jeg også.

 

Vi har 1 rom på loftet som ikke er isolert. Det er vel litt varmere enn i garasjen men ikke så mye.

 

Har lyst til å ha en server der men vet ikke hvordan det blir med kondens osv? Og innimellom blir det jo under 0 grader.

 

Eller hva om jeg hadde hatt et rør eller noe som viftene forran fikk luft fra, og jeg hadde hatt serveren inne hvor det er varmt? Blir det enda mer kondens av det eller? =P

Lenke til kommentar
Sett en varme ovn som er temperatur styrt der da :cool:

Hadde jo vært genialt.

 

Ellers så kan du jo lage noen rør nedenifra huset og hente varme derfra( men vet ikke hvor populær den evnt, blir for dine foreldre :blush:

7892882[/snapback]

 

Hehe.

 

Vi har et rom til på loftet som ikke blir brukt til noe. Det er isolert og det er en vifte der til den vifte greia på kjøkkenet som jeg ikke husker hva heter =P

Men pappa sa noe om at vi kunne gjøre noe greier sånn at den sugde varmlufta ut fra pcen/rommet..

 

Uansett, på det andre rommet er det bare en dør som skiller det fra de varme romma =P

Så jeg tenkte å ta et rør eller noe derfra og inn til "innsuget" på pcen =P

Lenke til kommentar

Hehe får se..

 

Men har et problem nå, litt OT da =p

 

Men jeg prøver å installere windows server 2003, men på denne pcen så funker ikke musa eller tastaturet der man kan konfigurere det rett etter man har installert. Og på den andre PCen får jeg bluescreen =\

 

Technical information:

Stop: 0x0000009C

Endret av L4ss3
Lenke til kommentar
google feilmeldinga.. Kommer det noen ''beep''?

7894186[/snapback]

 

 

Fant lite interessant på google =/

 

Kommer ikke noe beep tror jeg =P

 

Men får prøve på denne pcen igjen da, noen som har et tips til hvordan jeg kan få USB musa og USB tastaturet mitt til å fungere i server 2003 config, etter jeg har installert det? =)

Lenke til kommentar
Det jeg har opplevd når jeg skal installere win2003 er at der som du er kommet nå så FUNKER IKKE USB mus og tastatur... Rart ettersom det funker før og etter...

7895344[/snapback]

 

Fikk installert det på denne pcen nå. Så satte jeg disken i den andre pcen ( som jeg tror har et defekt skjermkort ) , siden skjermkortet tydligvis ikke virker så vet jeg ikke hva som er feil heller, og den blir ikke lagt til i routeren =\

 

Får vel kjøpe et billig pci skjermkort =p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...