Gå til innhold

Nokia N73 Music Edition - dårlig media spiller


bthoem

Anbefalte innlegg

Trenger noen gode råd fra "meningheten".

 

Fikk min nye Nokia N73 Music Edition i går - så langt en stor nedtur.

 

Lastet den opp med noe musikk i eAAC+ format i den medfølgende programvaren, men den er på grensen til ubrukelig - støtter jo bare gammel ID-tag standard - nesten umulig å finne frem i samlingen.

 

Pushet deretter ca. 150 låter i nedkomprimert MP3 via MediaMonkey - i riktig katalog på minnekortet.

 

Ca. 250 låter på mobilen nå.

 

Etter denne øvelsen i går kveld har mobilen blitt fullstendig ubrukelig mht musikkavspilling i den medfølgende avspilleren.

 

Den går treigt, den henger, som regel gir den seg etter å ha spilt 1 sang, går sjelden an å få opp mediaspilleren, den kommer som regel med beskjeden om at den ikke finner sanger etc. Må omstarte mobilen - samme rutine - 1 sang og ferdig med det.

 

Lastet inn OGG Player - den fungerer strålende, bortsett fra at den er dårlig integrert i OSet og at medfølgende fjernkontroll ikke virker.

 

Noen aning om hva som er feil i denne settingen?

 

Jeg har ikke formattert minnekortet som fulgte med og har lest at det vistnok yter bedre dersom det formatteres fra Windows. Hvordan gjør jeg det? Mounter telefonen for filoverføring og kjører formattering fra WIndows?

 

Fungerer den dårlig med MP3? Skal jeg laste opp pånytt i eAAC+ format kanskje?

 

Alle gode råd mottas med takk - hvis ikke går telefonen i retur på mandag og byttes i en SE K800i (?)

 

På forhånd takk,

 

Bjørn Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem dette spørsmålet. Siden jeg ikke fikk noen tips her - så måtte jeg finne ut av det selv.

Formatterte SD-kortet pånytt (fra Windows via USB-tilkobling) og la inn musikksamlingen på nytt ved hjelp av Nokia Music Manager.

 

Har testet ganske heftig i dag og det ser ut til at alt fungerer bra nå.

 

Så jeg beholder telefonen.

 

To nye spørsmål (nå kommer det kanskje en moderator og mener noe...?:-)):

1. Noen som vet om en musikkspiller til N73 - helst freeware - hvor man kan slå av pause mellom låtene? Har en del plater (klassisk/ Pink Floyd etc) som helst skal spilles sammenhengende og uten opphold mellom låtene.

 

2. Kan noen anbefale et BlueTooth stereo headsett som fungerer sømløst med N73 og som har fjernkontroll innebygget?

 

Tips mottas med takk.

 

Bjørn Tore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...