Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC problemer. - never ending story -


Anbefalte innlegg

Hei,

 

tidligere hadde jeg følgende problem med pc'en min, og jeg postet her om dette. Problemet var:

 

På et tidspunkt ville ikke pcen slå seg av når jeg klikket Start/avslutt. Det så ut som den bare sto og jobbet og jobbet. Til slutt måtte jeg bare slå den av manuelt. Etter noen dager med dette problemet endret det seg til å bli problemer med å i hele tatt slå den på. Enkelte ganger reagerer den ikke i hele tatt når jeg trykker på power knappen, og dersom den starter så går den i 10 - 20 sekunder og bare "dør", stopper/slår seg av.

 

huhei.... hva er det som skjer? Kan noen si noe om hva problemet kan være?

 

Jeg fikk noen svar på dette hvor noen foreslo problem med strømforsyningen og andre med Bios. Jeg testet med ny strømforsyning, uten at det nyttet. Jeg har så kjøpt "nytt" hovedkort med RAM og harddisker og montert dette i det gamle kabinettet. Det virker som om pc'en ikke booter, og skjermen er helt svart når jeg starter opp. ingenting skjer.

 

Jeg tror jeg har vært nøye med å sette kablene riktig, men man vet jo aldri. Er det noen som har noe tips? Det er begrenset hvor mye pes man gidder med en i utgangspunktet gammel pc.

 

Håper på en redning i kampens siste minutt.

 

hilsen

dbowie

 

:hmm:

Endret av dbowie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du prøvde å formatere og reinstallere Windows før du gikk for storinnkjøp av nytt utstyr. Men siden du har byttet ut nesten alt av hardware, så virker det som om problemet kan ligge i at du har montert maskina litt feil .. kanskje vært uheldig en eller annen plass?

Lenke til kommentar
De messing/sølv tingene, som skal holde HK opp fra bakpanelet på kabinettet.

7805454[/snapback]

 

jeg har brukt 6 skruer i de festehullene som er på hovedkortet. Kan dette gjøres feil. og hva kan eventuelt feil montert hovedkort forårsake av feil.

 

dbowie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...