Gå til innhold

meny til "news" feltet, include if else

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bare for å oppklare en ting. hvorfor får du ikke linket fra menyen da? Hvordan lager du menyen? Hardkodet?

if (!isset($_GET['side'])) { //Hvis det er ?side=nyheter du bruker

$number = 5;

include('show_news.php');

}

så går du inn i /cutenews/inc/shows.inc.php på linje 449

Der står det:

}else{

echo("<div style=\"text-align: center;\">Can not find an article with id: <strong>". @(int) htmlspecialchars($id)."</strong></div>");

}

endre det til:

}else{

$number = 5;

include('../show_news.php');

//edit; da mener jeg altså /link/til/show_news.php ifra root. Eller du kan bruke ../show_news.ph

}

Edit: oO side 2 :p

Endret av Ståle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har postet koden til menyen på forrige side..

For med KUN den, så er det vel KUN show_news som dukker opp, er ingen ID eller SIDE etc etc som man kan linke til med f.eks "index.php?(id/side/whatever)=hoved..

Har prøvd den andre nå.. Funket dårlig :(.. Blir kun blank skjerm der :(

Skrevet

Fant ikke noe kode på forrige side jeg.. =/

Skjønte ikke helt hva du mente med det siste der. Skal du ha noe annet enn cutenews i ruten til høyre?

Skrevet

Så enkel er koden til meny.inc

<?php

include('meny.inc')

?>

Dette står i den

<a href="index.php?id=hoved">Hoved</a><br />

Og ja, stod på side 1..

Det hele poenget med cutenews og siden er dette..

Cutenews er der til normalt... MEN er lenker i meny.inc til helt andre ting, f.eks til prosjektside om min 242, eller tråden om min fantastiske MOzell flaske.. Og dette skal opp der cutenews står FØR man trykker på en link

Skrevet

Et lite øyeblikk så jeg Mr.Berg i tråden, og trodde dagen var reddet. Men det så ut som om han ikke postet noe.

men etter det jeg skjønner, så er menyen hardkodet og koden jeg gav burde være det du er ute etter.

Hva får du opp hvis du går inn på /cutenews/show_news.php i nettleseren, trykker på les mer og går inn på en tullle id.

Da burde du få opp 5 nyheter, ja?

Også på hovedsiden, eller den siden som du har valgt du skal ha som index fil (Du kan jo eventuelt legge til ?id=123&side=hoved) (siden det er den som er den som inkluderes første gangen noen går inn på sidne)

if ($_GET['side']=="hoved") { //Hvis det er ?side=hoved

$number = 5;

include('show_news.php');

}

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...