Wrasko Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Hei... Denne er veldig flau å poste, siden det er MANGE tråder om include her ifra før... Hadde en liten include som jeg var veldig fornøyd med før... Den var noe i nærheten av dette. <?php if $id('tom') else $number = "5"; include("path/to/show_news.php"); ?> Uansett.. Jeg tar å bruker en normal include til meny.inc, og har en annen include til å vise 5 innlegg i cutenews <?PHP $number = "5"; include("path/to/show_news.php"); ?> Og jeg vil gjerne at man skal få brukt en link fra meny.inc til å overta plassen til cutenews.. Dårlig til å forklare jeg... MEN, som på www.raanecrewet.com, bare med php istedenfor... Hvis noen ikke forstår hva jeg mener enda, så kan jeg gjerne prøve å forklare bedre..... Mvh
SimDaDim Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Ja, var litt kronglete forklart dette tror jeg :S
Ståle Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Ja, jeg skjønte ingenting. Prøv å forklar litt bedre så vi skjønner hva du vil
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Bedre forklaring følger: Jeg skriver forresten alt i notisblokk, som alltid.. Så det er derfor ting er tullete, og har ikke tatt med mer enn det viktigste i kodene.. Og ikke tenk på design etc, det har jeg liggende, men ville ha koden enklest mulig for å legge ut her index.php <html> <head> </head> <body> <table border="1" color="white" width="600" height="300"> <tr> <td width"520"> <table> <tr> <td width="500"><div align=center>lalalalala</div></td> </tr> </table> </td> </tr> <tr> <td> <?php include('meny.inc') ?> </td> <td> <?PHP $number = "5"; include("cutenews/show_news.php"); ?> </td> </table> </body> </html> meny.inc <a href="index.php?id=hoved">Hoved</a><br /> <a href="index.php?id=1">4543</a><br /> <a href="index.php?id=2">324</a><br /> <a href="index.php?id=3">332</a><br /> <a href="index.php?id=¤4">G</a><br /> <a href="index.php?id=g">e</a><br /> <a href="index.php?id=a">a</a><br /> <a href="index.php?id=v">f</a><br /> show_news.php er kun en fil jeg har slengt inn for å ikke få feilmelding... Uansett.. Poenget mitt er å få include'n til cutenews til å ta imot linker fra meny.inc, og gjerne så enkel kode som mulig, og behøver ikke å være sikker kode.. Det jeg har hatt før, som jeg har mistet, var veldig enkel dvs enkel if else kode, så hvis den ikke fant f.eks "borte.php", så viste den bare forsiden.... Håper dette hjalp litt Jeg slang eksempelet her ut på nett... http://www.wrasko.com/neue/
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 skjønte egentlig fremdeles like lite.. Vil du ha et includescript? Er det det du mener? Eller skal du vise nyhetene som meny.inc linker til i den ruten til høyre?
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Eller skal du vise nyhetene som meny.inc linker til i den ruten til høyre? 7818323[/snapback] Som du ser, så har jeg allerede 2 include script, men ja, jeg vil at linkene i meny.inc skal gå inn i include'n til cutenews...
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 noe à la: if (isset($_GET['cutenewsparameter'])) { include('show_news.php'); } For jeg mener det er show_news.php som viser nyhetene. Derav navnet Da er meny.inc hardkodet, eller bare ikke har noe med show_news.php å gjøre sant?
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Vel, show_news.php er kun pga nyhetene, enkelt og greit.. Meny.inc er en egen include, som skal "linke" til andre inkluden, og hvis f.eks siden mangler, så vil jeg ha nyhetene der istedenfor... Jeg er utrolig dårlig til å forklare... .. Jeg bare vet at jeg har hatt det som jeg vil på en side jeg hadde tidligere, men glemte å skrive opp include koden
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Kna du skrive det du mener med psudo-kode? hvis (alt går bra) { fiks alt sammen } ellers { så... } feks
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Hehe.. trykker på "a href="index.php?id=film" hvis funnet, inkluder filen, else $number = "5"; include("cutenews/show_news.php"); No klarere?
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Det der er som jeg ser det et helt enkelt includescript. <?php /*** KONFIGURASJON ***/ ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// $side = $_GET['id']; $default = 'cn.php'; //Denne filen inneholder $number = 5 og include(show_news); ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// $index = 'main'; //Filen som inkluderes hvis ingeting er valgt $mappe = 'sider'; //Mappen som sidene ligger i $inkludert = "$mappe/$index.php"; if (preg_match('/(http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $inkludert)) echo "I'll h4x j00!!1"; elseif (!empty($inkludert)) { if (file_exists($inkludert)) include($inkludert); else { echo $inkludert; echo '404 Fil ikke funnet'; //404 File not found } } else include($default); ?>
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Har prøvd litt nå... http://www.wrasko.com/neue/ MEN, sliter med at tinga fra menyen ikke kommer inn i høyre include fortsatt :s Koden i index.php <html> <head> </head> <body> <table border="1" color="white" width="600" height="300"> <tr> <td width"520"> <table> <tr> <td width="500"><div align=center><a href="index.php">INDEX.php</a></div></td> </tr> </table> </td> </tr> <tr> <td> <?php include('meny.inc') ?> </td> <td> <?php $index = 'cn'; //Filen som inkluderes hvis ingeting er valgt $mappe = 'sider'; //Mappen som sidene ligger i $inkludert = "$mappe/$index.php"; if (preg_match('/(http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $inkludert)) echo "I'll h4x j00!!1"; elseif (!empty($inkludert)) { if (file_exists($inkludert)) include($inkludert); else { echo $inkludert; echo '404 Fil ikke funnet'; //404 File not found } } else include($default); ?> </td> </table> </body> </html> meny.inc <a href="index.php?id=hoved">Hoved</a><br /> Hmm..
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 åja. ojsann . glemte at du skulle ha den over i den andre ruten ja. =/ Kom på noe nå. Hvilken av de to firkantene kommer først i koden. Du kan jo eventuelt ha. if (isset($_GET['id'])) { //har ikke peil på hvordan du får ut en nyhet.. menmen. } else { ingenting er valgt. } var det det du mente? Så forstod jeg det ihvertfall, selv om jeg ikke kunne gi deg den helt riktige koden
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Hei igjen ja.. Skal ha over til en "annen" rute ja.. Det som gjør alt værre.. Hadde en lett kode en gang.. Men bytting av noen pc'er, og mindre tid til programmering pga militæret, + at jeg har vært lastebilsjafør, og er bilgal, så glemmer man FORT koding Hmm... Den første er jo seff den som står øverst i koden, som vil si meny.inc.. Nyhetene blir med cutenews.. Men dette er kun simpelt satt opp for å få tinga til å funke, før jeg legger det inn i en MYE mer kompleks side jeg har.. Gjelder å vise ting frem så enkelt som mulig Hmm.. Siden jeg forstår svært lite av php .. Så får jeg håpe på at andre har no peil... (håpe håpe) TAKK STÅLE! Selvom du ikke klarte å gi meg akkurat den løsningen jeg ville ha, så jobbet du hardt for å prøve å hjelpe meg. Og det setter jeg pris på.. Funderer faktisk litt på å tilby en liten belønning hvis noen får funnet en kode til meg som virker til MITT bruk...
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Belønning ja.. motivasjon Fant ut at show_news.php output'er Can not find an article with id: 2147483647 hvis den ikke finner artikkelen. Er dette da godt nok? (A)
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Belønning ja.. motivasjon Fant ut at show_news.php output'er Can not find an article with id: 2147483647 hvis den ikke finner artikkelen. Er dette da godt nok? (A) 7819790[/snapback] Det sa meg litt mindre enn dette
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 (endret) i ruten til venstre har du inkludert meny.php Denne inneholder linkene til nyhetene. I ruten til høyre: if (isset($_GET['id'])) { include('show_news.php'); } else { //ingenting } Siden linkene i ruten til venstre, er riktig. Vil bare en nyhet bli inkludert i ruten til høyre. Og det vises bare noe når det er &id=123 i URLbaren. Og det er den mest sannsynlig bare etter noen har trykket på en link. Endret 28. januar 2007 av Ståle
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Men med den så vises jo ikke en side automatiskt da.. Da mener jeg show_news.php i dette tilfellet.. For en viktig ting er jo at jeg skal bruke cutenews og includen til å vise show_news.php når ingen lenker er trykket på
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 hmm.. har du prøvd BARE $number = 5; include('show_news.php'); når jeg tenker meg om.. så vil den vise 1 nyhet hvis en nyhet er valgt, og 5 hvis ikke. :o
Wrasko Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Vel, med BARE den, så får jeg ikke linket fra menyen vettu... For det skal KUN vises noe fra cutenews HVIS jeg ikke har trykket på en annen link, eller hvis linken ikke virker/eksisterer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå