Anders Moen Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Det jeg mener er at jeg driver å prøver meg fram med ASP, og har akkurat funnet en gratis ASP host. Det jeg prøver nå, er å lage en slags snakketing med en "robot" som sier det samme hver gang, hehe. Men det jeg skal da, er at man begynner med å skrive navnet sitt, også når man har gjort det kommer det noe sånn "Hallo, navnet_du_skrev_inn!". Og under den vil jeg at det skal komme et nytt skjema i en slik response.write("tekst"). Det får jeg ikke til =/ Koden: <html> <head> <title>Test</title> </head> <body> <form action="" method="get"> What's your name?<br /> <input type="text" name="name" size="20" /> <br /> <input type="submit" value="Submit" /> </form> <% dim name name=Request.Querystring("name") If name<>"" Then Response.Write("Hallo, "& name &"!<br />") Response.Write("Hvordan har du det i dag?") End If %> <br /> <form action='' method='get'> <input type='text' name='how' /><br /> <input type='submit' value='Submit' /> </form> <% dim how how=Request.Querystring("how") If how<>"" Then Response.Write(""& name &"") Response.Write("Jeg har det "& how &" takk.<br />") End If %> </body> </html> Det som skjer, er at det andre skjemaet blir med allerede på det første skjemaet sin tur. Egentlig skal jeg ha det inn i response.write("") under "Hvordan har du det i dag?". Men da får jeg bare error på sida mi. Noen som har noen forslag?
backup Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Kanskje dette gjør susen. Lagre det som test.asp. <html> <head> <title>Test</title> </head> <body> <% name=Request.Querystring("name") how = request.querystring ("how") if name ="" and how = "" then response.write "<form action=test.asp method='get'>" response.write "What's your name?<br />" response.write "<input type='text' name='name' size='20' />" response.write "<br />" response.write "<input type='submit' value='Submit' />" response.write "</form>" end if if name <> "" then Response.Write("Hallo, "& name &"!<br />") Response.Write("Hvordan har du det i dag?") response.write "<br>" response.write "<form action=test.asp method='get'>" response.write "<input type='text' name='how' /><br />" response.write "<input type='submit' value='Submit' />" response.write "</form>" End If If how<>"" Then Response.Write(""& name &"") Response.Write("Jeg har det "& how &" takk.<br />") End If %> </body> </html> Hvis du lagrer det med et annet navn som f.eks. doffen.asp, må du sette doffen.asp inn i de to action parametrene som du ser i scriptet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå