Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp en samba server


Anbefalte innlegg

Heisann.

Sitter her med min PC, og en Xbox jeg gjerne ville koblet sammen. Men det går nok ikke så veldig bra. Jeg får det riktignok til over FTP, men da er farten meget så sen.

Uansett, Xboxen er på internett (og kjører XBMC). Min statiske IP adresse er 192.168.1.104, og Xboxens 192.168.1.106.

Jeg sjekket også WINS-serveren på denne maskinen, og skrev det samme inn i feltet som det står på min maskin (og alle de andre på mitt nettverk). Men Xboxen dukker ikke opp i det hele tatt.

Det merkelige er at jeg faktisk finner min egen maskin. Den er koblet inn i en router, riktignok en trådløs som også har støtte for kabel.

Jeg har en annen router her på min maskin, men alle de andre maskinene på nettverket som bruker den trådløse kan jeg enkelt finne på den andre bare trådet ruteren. Altså, vi har en trådløs nede i kjelleren hos Xboxen, og en trådet her oppe hos meg. Men alle andre Windows-maskiner som er på trådløst finner jeg.

Noe som kan tenke seg feilen? FTP går alt for treigt til å senne over store filer :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres mest ut som det er det trådløse nettverket som har treg forbindelse for meg.

ftp til xbox skal være like raskt og kanskje raskere enn samba overføringer i enkelte tilfeller. har du sjekket hvordan overføringshastigheten er med en bærbar i samme radius som xbox? regner med at ditt trådløse akesspunk ligger opp der det er kablet nettverk. signal fra top etasjer til kjeller bruker å være en utfordring.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Det har seg sånn at den trådete ruteren i øverste etasje har en ledning helt ned til kjelleren som går inn i den trådløse routeren igjen.

Videre står det en ledning inne i den trådløse ruteren. Den har altså støtte både for trådløst og kablet.

Så alt går gjennom kabler, derfor forstår jeg ikke at farten er så treig. Selv bruker jeg det trådete.

Altså; oppsettet er ca sånn:

 

TRÅDET RUTE ----> Min datamaskin

|

|- Trådløs Ruter (via ledning) ---> XBOX

|

|-Trådløst signal til besøkende bærbare maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...