Gå til innhold

Mulighet for brukere å lage blogg


ggranvik

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage et lite nettsted for en liten idrettsklubb (men ønsker ikke å bruke n3sport, da det er alt for dyrt hvis man skal ha noe mer enn den svært primitive standardløsningen).

 

Tenkte å bruke et av de rimelige web-hotellene som tilbys, og har ikke så mange krav, bortsett fra ett: Medlemmene skal ha mulighet for å opprette sine egne blogger! I håp om at ungdommene kan ha dette her, i stedet for på steder som VG-nett, hvor jeg ser det er mye rart klientell som ferdes og som legger inn kommentarer...

 

Spørsmålet er: Er muligheten for brukere til å opprette blogger noe som generelt finnes hos de forskjellige tilbyderne av web-hotell? Har vel bare sett det nevnt spesielt ett sted, hos One.com.

 

Utover litt basic HTML-koding, så er jeg ikke kyndig når det gjelder script-språk eller programmering av web-baserte ting, så det må være noe som er enkelt å sette opp!

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes php programvare for administrering av flere Wordpress blogger, jeg husker ikke helt hva det het men du kan søke rundt. Jeg tror det er akkurat det du leter etter. :)

7797284[/snapback]

 

Takk for svar! Høres ut som det innebærer litt programmering, og det er det jeg håper å unngå... Jeg drev riktignok endel forholdsvis avansert BASIC-programmering i steinalderen (d.v.s. da det var MS-DOS som gjaldt!), men har dessverre ikke tid lenger til å sette meg inn i sånt. Så jeg tror jeg får satse på One.com, for her ser det ut som man kan opprette blogger bare ved litt klikking på et kontrolpanel...

Lenke til kommentar
Det finnes php programvare for administrering av flere Wordpress blogger, jeg husker ikke helt hva det het men du kan søke rundt. Jeg tror det er akkurat det du leter etter. :)

7797284[/snapback]

 

Takk for svar! Høres ut som det innebærer litt programmering, og det er det jeg håper å unngå... Jeg drev riktignok endel forholdsvis avansert BASIC-programmering i steinalderen (d.v.s. da det var MS-DOS som gjaldt!), men har dessverre ikke tid lenger til å sette meg inn i sånt. Så jeg tror jeg får satse på One.com, for her ser det ut som man kan opprette blogger bare ved litt klikking på et kontrolpanel...

7801777[/snapback]

Det er veldig enkelt med Wordpress. Du laster bare opp noen php filer med et FTP program og bruker infoen du får fra One.com. Jeg kan ingenting når det kommer til programmering og likevel har jeg fått sitronbloggen.net opp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...