Gå til innhold

-USK- Uidentifisert Støy Kilde


Anbefalte innlegg

Hei,

Har fjernet det meste av støyen fra pc'n min, og fannt ut at det kom en mystisk høyfrekvent knitre lyd nær bunnen av hovedkortet under skjermkortet (som har en vifte som ikke er koblet til for tiden, ribba blir sykt varm).

 

Hva kan dette være ?

PC-speaker ?

 

Det hele er ganske sært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


grkn skrev (2002-11-29 20:47):

Hei,

Har fjernet det meste av støyen fra pc'n min, og fannt ut at det kom en mystisk høyfrekvent knitre lyd nær bunnen av hovedkortet under skjermkortet (som har en vifte som ikke er koblet til for tiden, ribba blir sykt varm).


Hva kan dette være ?

PC-speaker ?


Det hele er ganske sært.


 

Hvis du har en sort sylinder som stikker opp fra hovedkortet, ca 1 cm i diameter og 1,5cm høy, er dette en "onboard" pcspeaker, kan være noe strålingsstøy som fanges opp i denne og spraker litt. Burde ikke være mulig å høre hvis du har døra igjen.

Lenke til kommentar

Jeg husker godt høyfrekvente lyder fra et Voodoo3 3000 jeg hadde i en maskin. Det var faktisk selve kortet som laget lyd (vel, en komponent på kortet da).

 

jeg kjørte også Simmtester (DocMemory) test på en rambrikke jeg visste var ødelagt. Da kom det høyfrekvente lyder samtidig med at programmet rapporterte "not passed" på enkelte tester. Vet ikke om programmet har innebygd funksjon for lyd ved feil, men det bråkte hvertfall.

 

Dette sier meg at noen komponenter kan være ødelagt, og dermed lage lyd...

Lenke til kommentar

Har nå forsket litt og funnet ut at det er min WD80GB som lager "knitre" lyden, den bråker faktisk like mye som prosessor vifta mi.

 

Hvordan fikse dette billigst mulig ?

 

en ting til Termalcake 80mm vifta mi har en viss dur selv på lavest turtall, hvordan fikse ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

No-vibes er ikke løsningen.....

 

De flesete 7200rpm IDE disker (med unntak av Seagates) bråker, og det er da ikke vibrasjons støy utover i kabinettet.

 

Skal du lage en ca støyfri pc må du kjøpe en SilentDrive fra microplex.

da blir det stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...