Gå til innhold

Gjenoppretting av XP og forholdet til andre progr.

Kubus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjørt gjenopprettings-cd på en laptop som tilhører en kjenning.

Det meste av dokumenter og slikt forsvant.

Men C:/programfiler ser ut til å inneholde alle program som var innstallert på maskina. Snarveiene og startmenyen viser ingenting av programmene. De finnes heller ikke på lista for "legg til/fjern" programmer.

Finnes det hjelpemidler for å rydde opp i dette? Enten få sletta alt, eller evt. et program som kan rydde opp og sette på plass snarveiene? Er ikke sikker på om programmene fungerer heller. :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det tenkte jeg ikke på :)

Det er bare å skrive format c: ?

Jeg bruker gjenopprettings-cd som tilhører maskina. Mener at jeg gjorde dette på en akkurat likedan maskin på jobb, og da fikk jeg ikke dette problemet.

Endret av Kubus
Skrevet
Det tenkte jeg ikke på  :)

Det er bare å skrive format c: ?

Jeg bruker gjenopprettings-cd som tilhører maskina. Mener at jeg gjorde dette på en akkurat likedan maskin på jobb, og da fikk jeg ikke dette problemet.

7792311[/snapback]

hva tenker du? skrive format? det du må gjøre er å starte pc'en med cden i og trykke en tast når det står "trykk en tast for å starte fra CDROM" så trykker du fortsett -> F8 -> ikke reparer -> slett partisjon -> opprett partisjon -> installer -> formater i NTFS filsystem

Skrevet

Jeg starta fra cd-en slik som du skriver, men tasta ikke f8 ......

Får gjøre et nytt forsøk, takk så langt!

Skrevet
Jeg starta fra cd-en slik som du skriver, men tasta  ikke f8 ......

Får gjøre et nytt forsøk, takk så langt!

7798142[/snapback]

F8 er bare for å godta lisensen.. det er egentlig bare å følge det som står nederst i skjermen på den grå linjen. hovedpoenge er å slette partisonene og poorette nye for så og fornatere til NTFS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...