Xneon Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 hei.... har problemer med pcen min det kommer ikke no bilde på skjermen... den starter alle vifter går og det lyser 3røde og en grønn som betyr early chipset initialization specs: Msi k7n420 pro Amd thunderbird 1.2ghz twinmos pc2700 256ram western digital caviar 15gb ide Mvh Xneon
JAPCU Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 hvordan skjedde dette? test at både skjerm og grafikkort er ok. Prøv å nullstill BIOS instillingene (dvs. reset CMOS).
Xneon Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 har gjort dette å har bytta skjerm, grafikk kort onboard og ekstern.. og resatt cmos
Xneon Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 ja men den er jo gammel da:P Er det rett å slett dø?
Xneon Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 vet ikke.. kan det ha noe å si om jeg har pc2700 og hovedkortet støtter pc2100?
tfw Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 vet ikke..kan det ha noe å si om jeg har pc2700 og hovedkortet støtter pc2100? 7792606[/snapback] ja. mulighet for det ja
Xneon Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 er det ikke vanlig at de skal klokke de ned automatisk har jeg hørt.... noen som vet noe om det??
tfw Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 er det ikke vanlig at de skal klokke de ned automatisk har jeg hørt....noen som vet noe om det?? 7792816[/snapback] er ikke helt sikker. men min gjør det.
Hareide Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 (endret) Link til Msi k7n420 pro Er du sikker på at du har lest av lysene riktig? Desperate tider fører til desperate tiltak: 1: Prøv å sett minnemodulen i en annen slot 2: Prøv å start maskinen uten minnebrikken, får du samme feil(lys) melding da? 3: Du sa at du hadde prøvd med forskjellige skjermkort. Regner dermed at du har et agp eller pci kort som du bruker som skjermkort. Tingen er at hovedkoret ditt har et integrert skjermkort også(ser du skrev noe om dette). Prøv å ta ut det "eksterne" skjermkortet og bare bruke det integrerte. Det kan jo hende at maskina di har hengt seg i bios post (oppstarten) og har en eller annen sær feilmelding. Det at du har en rambrikke som "klarer" høyere frekvens er som regel ikke noe problem. De alle fleste minnemodulene er bakoberkompitabel med dårligere frekvenser. Det er også rart om minnebrikke du har brukt i alle disse år PLUTSELIG har bestemt seg for at den ikke er bakoverkompitabel .. Endret 24. januar 2007 av Hareide
Xneon Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Skrevet 25. januar 2007 Det ene lyset er mere gul og de andre er røde. jeg får samme lys melding uten at jeg har en minne brikke i... Jeg har agp skjkermkort og har prøvd on board og eksternt skjermkort. kan prøve minne brikka i en annen slot men tror ikke det skjer no... for alt starter viftene går... men det kommer ingenting.. mvh Xneon Ty ty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå