Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Hei, jeg lurer på om det går an og skrive til en .txt fil. Skal bruke det til diverse ting og tang. Sånn at jeg kan skrive noe på forsiden f.eks også kommer det inn i .txt fila.
The_Lozer Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Hei, jeg lurer på om det går an og skrive til en .txt fil. Skal bruke det til diverse ting og tang. Sånn at jeg kan skrive noe på forsiden f.eks også kommer det inn i .txt fila. 7789620[/snapback] du kan bruke fopen() fwrite() fclose() f.eks $fil = fopen("fil.txt", "a"); $text = "Dette skal skrives på txt filen, her kan du sette inn variabler og det du vil \n"; fwrite($fil, $text); fclose($fil); tror det der skal funke
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Ja, er ikke så veldig flink i php. Men har noen et php script som man kan skrive i en teksboks også trykke på ok og da kommer det i .txt fila ?
Ståle Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 (endret) <?php if (isset($_POST['send'])) { $fil = fopen("fil.txt", "w"); $melding = $_POST['melding']; $text = "$melding\n"; fwrite($fil, $text); fclose($fil); else { ?> <form action="" method="post"> Skriv inn her:<br /> <texarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea> </form> <?php } ?> Endret 24. januar 2007 av Ståle
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE Jeg får denne feilmelingen jeg :S
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 (endret) <?php if (isset($_POST['send'])) { $fil = fopen("fil.txt", "w"); $melding = $_POST['melding']; $text = "$melding\n"; fwrite($fil, $text); fclose($fil); } else { ?> <form action="" method="post"> Skriv inn her:<br /> <texarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea> <br /> <input type="submit" value="Legg Inn"> </form> <?php } ?> manglet en } Endret 24. januar 2007 av Slettet+142
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Ja nå viste det seg noe ja men hvor skal jeg skrive hen det står bare "skriv inn her:" og ikke noe mer :S
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 (endret) jeg edita akkurat koden i innlegget over.. legg til dette under <texarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea>: <br /> <input type="submit" value="Legg Inn"> ellers har du jo løsningen å skrive inn i tekstboksen og deretter skrive dette i adressefeltet: javascript:document.forms[0].submit(); Endret 24. januar 2007 av Slettet+142
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Ja tussen takk, men da treger jeg noe og skrive i da(ingen teksboks)
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 uææ :S post koden du har nå da. eller misforstod jeg nå?
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 <?php if (isset($_POST['send'])) { $fil = fopen("prove.txt", "w"); $melding = $_POST['melding']; $text = "$melding\n"; fwrite($fil, $text); fclose($fil); } else { ?> <form action="" method="post"> Skriv inn her:<br /> <texarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea> <br /> <input type="submit" value="Legg Inn"> </form> <?php } ?> Her er den, har ikke noe å skrive i :S
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 <?phpif (isset($_POST['send'])) { $fil = fopen("prove.txt", "w"); $melding = $_POST['melding']; $text = "$melding\n"; fwrite($fil, $text); fclose($fil); } else { ?> <form action="" method="post"> Skriv inn her:<br /> <texarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea> <br /> <input type="submit" value="Legg Inn"> </form> <?php } ?> Her er den, har ikke noe å skrive i :S 7790568[/snapback] <?php if (isset($_POST['send'])) { $fil = fopen("prove.txt", "w"); $melding = $_POST['melding']; $text = "$melding\n"; fwrite($fil, $text); fclose($fil); } else { ?> <form action="" method="post"> Skriv inn her:<br /> <textarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea> <br /> <input type="submit" value="Legg Inn"> </form> <?php } ?>
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Ja da viste allt seg men når jeg trykker legg inn så kommer ingenting inn i teksdokumentet :S
The_Lozer Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Ja da viste allt seg men når jeg trykker legg inn så kommer ingenting inn i teksdokumentet :S 7790868[/snapback] bytt ut <input type="submit" value="Legg Inn"> med <input type="submit" value="Legg Inn" name="send">
Danny92 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Yess, da funka det vettu!! Tusen gjertelig takk
Gjest Slettet+142 Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 hva er det som skjer da? får du feilmelding? vises det noe op skjermen i det hele tatt?
Anders Moen Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Ingenting skjer... Så en kode på W3Schools også,og jeg prøvde den, men den fungerte heller ikke.
The_Lozer Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 <?phpif (isset($_POST['send'])) {$fil = fopen("prove.txt", "w");$melding = $_POST['melding'];$text = "$melding\n";fwrite($fil, $text);fclose($fil);}else {?> <form action="" method="post">Skriv inn her:<br /><textarea name="melding" rows="5" cols="25"></textarea><br /><input type="submit" value="Legg Inn" name="post"></form><?php } ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå