Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Delefilter og jording..

Hoon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg har nylig skaffet meg anlegg, har ingen erfaring med dette så jeg vil helst forhøre meg med noen som har litt erfaring før jeg gjør den siste biten, alle ledninger er lagt opp og det mangler bare og koble alt på strøm etc.

På delefilteret fester man kompnentsettet med sånne små gafler som står på ledningen til 6" og tweeteren, jeg regner med at jeg skal montere gafler på høyttalerledningene som går bak til forsterkeren og siden det lå noen ekstra i posen.

Alpine spilleren jeg kjøpte skal jordes utenfor iso kontakten, er det da lurt og sette på sånne kabelsko som settes i hverandre så jeg kan koble det av og på eller burde jeg lodde det sammen med en gang? regner med det er bare og nappe ut jordingsledningen i isokontakten..

Høyttalerene skal stå i døra, skal jeg bare skru de fast eller burde jeg lime.

Hvordan kan jeg trippelsjekke jordingspunktet til forsterkeren?

Og signalpluggene på signalkabelen som går bak til forsterkeren er for store så jeg får ikke spilleren helt inn?

Endret av donsai
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe forhandler burdte opplyst om og lært deg idet du handla mener nå jeg.

Koblinga har du forsåvidt under kontroll.

Høyttalerne skrus fast i døra.

Signalkablelpluggenene for store? Hva i alle dager?

Ta et bilde, mulig du må flytte litt på noe bak der for å få den inn...

Skrevet

Om du får byttet rca-kablene så få noen som er vinklet 90* da burde du vel få plass til de... ELLLER noen som ikke har så stor plugg...

Skrevet

funnet ut hva problemet er, bak i plastramma som cdspilleren står inni ,er det støpt en svær tap, denne er selvfølgelig støpt fast i hele ramma, og kan virke som en lite helvete og få bort..

gode råd settes pris på

Skrevet

kommer liksom ikke til for og få sagd den av eller noe i den dur så jeg må bare prøve og jobbe meg rundt det problemet..

finnes det noen som selger vinklede rca plugger som kan fungere som en slags adapter? alså du plugger den nåværende i den vinklede og den vinklede i spilleren, det hadde løst all mine problemer på en fin og grei måte :)

• 2 uker senere...
Skrevet

fikk kjøpt det på bilstereo spesisalisten, alt funker som bare det nå, lyden er dynamostøy så det må jeg få gjordt noe med når det blir varmere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...