Gå til innhold

Synkronisere MS Outlook

vr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet hvordan man får synkronisert kalenderen (overføre kalenderoppføringerene) i Outlook fra en pc til en annen.

Ser for meg at dette burde kunne gjøres ved å overføre en "kalenderfil" via minnepinne, internett, bluetooth eller lignende, til den andre pcen.

Regner med at adresser og email også kan overdøres tilsvarende?

pft

V

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for tipset. Det ser bra ut, så jeg skal prøve det ut.

Men jeg går ut fra at det er en innebygd synkroniseringsløsning i Outlook/Windows? Noen som vet noe om det?

V

Skrevet

Nei, det er ikke innebygget noen funksjon for å dele informasjon i Outlook hvis du ikke bruker en Exchange-server. Grunnen er at du da jobber med en pst-fil og kun en bruker kan få tilgang til pst-filen om gangen. Hvis begge maskinene er koblet til samme nettverk hele tiden kan begge maskinene bruke samme pst-fil men du kan altså da kun kjøre Outlook fra en maskin om gangen.

Hvis du ønsker å kopiere alt innhold fra en maskin til en annen en gang for alle kopierer du pst-fila fra maskinen du ønsker å kopiere fra og importerer den til den andre maskinen (Fil -> Importer og eksporter...) Forbindelsen mellom dem er imidlertid brutt så de vil ikke automatisk oppdateres.

Hvis du ønsker å dele informasjon fra Outlook i sann-tid må du bruke Exchange eller et eller annet tilleggsverktøy. Det finnes tips om en del slike verktøy her:

http://www.slipstick.com/outlook/share.htm

Skrevet

Takker så mye for hjelpen. Linken var nyttig, og jeg regner med at dette skal ordne seg nå.

mvh

Vegard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...