vr Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hei Noen som vet hvordan man får synkronisert kalenderen (overføre kalenderoppføringerene) i Outlook fra en pc til en annen. Ser for meg at dette burde kunne gjøres ved å overføre en "kalenderfil" via minnepinne, internett, bluetooth eller lignende, til den andre pcen. Regner med at adresser og email også kan overdøres tilsvarende? pft V
AKIRAx77 Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Sjekk ut http://www.plaxo.com Jeg bruker det og det funker helt ypperlig!! Gratis og alt funker automatisk. AKIRA
vr Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Takker for tipset. Det ser bra ut, så jeg skal prøve det ut. Men jeg går ut fra at det er en innebygd synkroniseringsløsning i Outlook/Windows? Noen som vet noe om det? V
kjeklulf Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Nei, det er ikke innebygget noen funksjon for å dele informasjon i Outlook hvis du ikke bruker en Exchange-server. Grunnen er at du da jobber med en pst-fil og kun en bruker kan få tilgang til pst-filen om gangen. Hvis begge maskinene er koblet til samme nettverk hele tiden kan begge maskinene bruke samme pst-fil men du kan altså da kun kjøre Outlook fra en maskin om gangen. Hvis du ønsker å kopiere alt innhold fra en maskin til en annen en gang for alle kopierer du pst-fila fra maskinen du ønsker å kopiere fra og importerer den til den andre maskinen (Fil -> Importer og eksporter...) Forbindelsen mellom dem er imidlertid brutt så de vil ikke automatisk oppdateres. Hvis du ønsker å dele informasjon fra Outlook i sann-tid må du bruke Exchange eller et eller annet tilleggsverktøy. Det finnes tips om en del slike verktøy her: http://www.slipstick.com/outlook/share.htm
vr Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 Takker så mye for hjelpen. Linken var nyttig, og jeg regner med at dette skal ordne seg nå. mvh Vegard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå