Gå til innhold

Legge til kontakt i csv fil til outlook2007[LØST]

UUnreal

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg klarer å ikke å få det til. Hjelp!! Hvis noen kan.

Filen med kontaktene mine ligger i en csv fil.

All hjelp mottas med takk :).

Endret av UUnreal
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det hjelper om du forklarer hvilken del av prosessen du ikke får til og hva som skjer når du "ikke klarer å få det til".

7781162[/snapback]

Jeg kommer så langt at jeg skal velge kontakter og flytte over, men der er ikke csv ett alternativ. Jeg har forsøkt å konvertere dem til xls siden kontaktene kan stå oppført på den måten, men det går heller ikke. Da får jeg feilmelding.

Det var dritlett i outlook express. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mye vanskeligere i outlook 2007.

Skrevet

Da må nok beskrive hva du gjør litt tydeligere, fortelle hvor i prosessen det stopper opp.

Altså: Du velger Fil -> Importer og eksporter... -> Importer fra et annet program eller fil og klikker Neste. På listen velger du Kommaseparerte verdier og klikker Neste. Så blar du deg frem til csv-filen og klikker Neste. Til slutt velger du målmappe og klikker Neste og Fullfør.

Hvor er det det stopper opp?

Skrevet
Da må nok beskrive hva du gjør litt tydeligere, fortelle hvor i prosessen det stopper opp.

Altså: Du velger Fil -> Importer og eksporter... -> Importer fra et annet program eller fil og klikker Neste. På listen velger du Kommaseparerte verdier og klikker Neste. Så blar du deg frem til csv-filen og klikker Neste. Til slutt velger du målmappe og klikker Neste og Fullfør.

Hvor er det det stopper opp?

7781565[/snapback]

På slutten når jeg velger csv filen. Programmet aksepterer den ikke.

Har forsøkt alle valgene jeg har i outlook 2007 med samme resultat.

post-31535-1169563594_thumb.jpg

Skrevet

Hva gjør programmet når den ikke aksepterer den? I dialogboksen hvor du skal bla deg frem til csv-filen, hva står det i boksen filtype? Ser du csv-filen i dette vinduet?

Skrevet
Hva gjør programmet når den ikke aksepterer den? I dialogboksen hvor du skal bla deg frem til csv-filen, hva står det i boksen filtype? Ser du csv-filen i dette vinduet?

7785898[/snapback]

Fikset det til slutt. Hadde oversett noe enkelt, men måtte skrive om over 200 kontakter når jeg hadde fått de inn så direkte lett var det ikke.

Merkelig at microsoft ikke tenker på kompabilitet på sånne ting.

Skrevet
Hva hadde du oversett? Hvorfor måtte du skrive dem om? Hvorfor skulle det skyldes at Microsoft ikke tenker på kompatibilitet?

7787564[/snapback]

Hadde oversett plassen der man henter csv filer i import export.

Jeg konverterte dem fra outlook express opprinnelig. Når jeg skulle flytte til outlook 2007 så dukket det opp masse snåle tegn som aldri var der ifra starten av.

Samt at navn og etternavn og epost havnet på helt feil plasser.

Så derfor måtte jeg skrive dem om så det ble riktig i outlook 2007. Angående kompatibilitet så burde alle de unødvendige tegnene som dukke opp fra intet når man konverterte til 2007 ikke dukket opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...