Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! EVGA nForce 680i SLI - Core 2 Extreme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, håper på å kunne få litt hjelp her...sliter litt :|

Har nettopp satt i sammen en pc, problemet er at den ikke vil starte opp, her er hardware specs:

* 4xCorsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12T (4GB totalt)

* EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

* Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

* Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM

* XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

* MIST 600W strømforsyning

Når jeg skrur på maskina begynner det umiddelbart en INTENS uavbrutt pipelyd. På HK er det et On-Board LED "display" som viser hex koder ved boot sekvensen. Prøver å feilsøke men tallene skifter så fort (regner med dette er pga den sjekker masse forskjelligt), men LED'n stopper på 7F. Helt bak i manualen er det en oversikt over alle hex kodene, og ifølge den så betyr 7F "POST error check - Check POST error and display them and ask for user intervention" (er usikker på hva dette innebærer)

Får aldri opp noe skjermbilde.

Det er lys på HK.

HDD/DVD spinner opp.

Vifter CPU/GFX starter....

Er det noen som har dette hovedkortet eller evnt kan hjelpe meg litt på veg? Utrolig kjipt dette her, har ventet lenge på alle delene og når jeg først får dem fungerer det ikke :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
anbefaler at du tar ut 3 av rambrikkene og ser om det gjør noe forskjell.

7776654[/snapback]

Prøvde dette, ingen forskjell...

Skrevet (endret)

Husk også at 8800GTX kort skal ha 2 stk PCI-E strømkabler.

forresten, du har brukt antistatisk lenke og jordet deg før du satte det sammen ?

Endret av NoWiSee
Skrevet

Øverst til venste på HK er det en 8pins kontakt til strøm til CPU, hvis ikke den er kobla i får du den feilkoden og et pip under oppstart. Har du plugga i alt av ledninger til HK? Jeg har alltid hatt i den molex kontakten som du må ha i hvis du skal kjøre SLI. Tenkte det var like greit. Prøv med en ram brikke, hvis ikke du har prøvd alt. Prøv annen ram brikke hvis du har mulighet til det. Vent lenge etter du har starta og se om det kommer noe skjermbilde over tid. oppimot et halvt minutt=lenge.

Skrevet

Alt ser ut til å være koblet til. Fikk bare med 1 PCI-E strømkabel, så det er kun 1 tilkoblet skjermkortet for øyeblikket. Kan dette være et problem?

Molex kontakt? :hmm:

Har prøvd med alle 4 ram brikker, 1 brikke (slot 0), 2 brikker (slot 0 og 1) osv...

Føler jeg har ventet ganske lenge når jeg kikket på LED kodene, slo den av etter at den stoppet på den siste koden en god stund :S

bilder:

http://livar.no/hk01.jpg

http://livar.no/hk02.jpg

http://livar.no/hk03.jpg

Skrevet (endret)

Hehe.. det er en grunn til at det er 2 stk PCI-E kontakter på 8800GTX kortet. bestill denne og velg raskeste sendingsmåte, så har du den på onsdag.

Endret av NoWiSee
Skrevet
Hehe.. det er en grunn til at det er 2 stk PCI-E kontakter på 8800GTX kortet. bestill denne og velg raskeste sendingsmåte, så har du den på onsdag.

7777029[/snapback]

Ok, får håpe det er bare det som gjør det da. Mener jeg leste i manualen at dem bare "anbefalte" å kjøre "ekstern" power til kortet med tanke på bedre ytelse...

Skrevet

7777029[/snapback]

Ok, får håpe det er bare det som gjør det da. Mener jeg leste i manualen at dem bare "anbefalte" å kjøre "ekstern" power til kortet med tanke på bedre ytelse...

7777105[/snapback]

Jeg har hørt at du kan kjøre 8800GTX i "redusert" modus med en PCI-E strømkabel. Så prøv å plugge den i den andre kontakten. Men du får nok ikke brukt noe som har med 3D å gjøre før du har koblet til 2stk PCI-E strømkabler.

Skrevet

7777029[/snapback]

7777105[/snapback]

Jeg har hørt at du kan kjøre 8800GTX i "redusert" modus med en PCI-E strømkabel. Så prøv å plugge den i den andre kontakten. Men du får nok ikke brukt noe som har med 3D å gjøre før du har koblet til 2stk PCI-E strømkabler.

7777158[/snapback]

Wow!! Nå bootet den opp med en gang :)

Har bestillt den kabelen du anbefalte, men det funket når jeg skiftet slot på pci-e strømkabelen.

Fantastisk, takk for hjelpen :D

Skrevet (endret)

Hei.

Trodde da ikke at 8800 GTX trengte 2 strømkabler? Hvis du da bestille en strømforsyning på 850 W trenger du å kjøpe ny kabel?

Jeg lurer på om du har merket noe stabilitets problemer med QX6700 i EVGA 680i? Har lest litt om at de er litt ustabile 2gether. Har du merket noe?

Edit: Sikker på om 600 W er nok? Jeg kom frem til at du trenge 887 W for å kjøre dette systemet med 2 gig ram og QX6700. Disse er ikke helt pålitelige men det er någen lunde rett.

Multiedit: Med psu-kalkulator så klart.

Endret av weirdo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...