Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til å få liv i golfen!


oyvn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Golf2 89mod kjørt 200 000. Jeg parkerte den forrige onsdag, men da jeg skulle starte på fredagen så var det ikke liv å få. Startmotoren gikk, men ingen ting skjedde. Jeg trodde da det var kondens som kanskje hadde frosset noenplass? For jeg har hatt kondensproblemer før og nå var det lite bensin på tanken og været hadde slått om. Da jeg kom hjem fra skolen prøvde jeg enda en gang(med samme resultat) så ble jeg jo fri for strøm. Naboen kom da med startkabler og bil, men det hjalp heller ikke.

Da dro jeg hjem for helga og kom tilbake i går kveld.

 

Jeg skrudde av det som står rundt polene og satte på en batterilader, men den viser grønt lys etter 1min om at den er ferdig. Jeg har alt av lys inne og utenpå bilen når jeg vrir om tenningen. Men når jeg prøver å starte så vrikker den seg ikke det spor. (høres ut som den sliter veldig med å få noe til å gå rundt). Jeg prøvde som siste fortvilte løsning å varme opp motoren med en dårlig hårføner i 20min men ikke noe bedre resultat.

 

Er det noen smarte hoder som har noen ideer om hva jeg skal gjøre? Må jeg skifte ut noe? Kan jeg gjøre det selv? Må jeg ringe verksted? Pris?

 

Takk på forhånd. Hilsen Øyvind den fortvilte golfeieren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorstørrelse?

 

89-mod så da er det vel forgasser? Drar starteren rundt motoren? Tenner den? Pelk ut en plugg og legg mot gods. Skal gnistre da når du kjører starter. Hvis ikke, sett pluggen rett på ledning fra Coil for å sjekke den. HVis det ikke er gnist der er det tenningsfeil. Nå vet jeg ikke om det er vanlig platina eller elektronisk tenning?

 

Kan være så mye som er galt. Blir pluggene våt? Tenker på om den får bensin. Hvis ikke skrur du av luftfilterboks og vrir på gasshendelen. Hvis forgasseren/aks-pumpa er OK skal det sprute bensin ned i gasseren. Har ikke skrudd Golf selv, men en bensinmotor er en bensinmotor. Litt vanskelig å gi hjelp om en ikke vet hvilken motor det er. Hva er Reg-nr så kan jeg finne det ut om du ikke vet.

 

Høres ut som et par kortslutta celler i batteriet hvis du ikke klarer å dra rundt motorn på starter.

Endret av wazzza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...