Szmekken Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Har et enkelt spørsmål. Siden det er samme sone i Europa og Japan,Sone 2, kan man da spille Japanske spill på europeiske Wii konsoler? Grunnen til at jeg lurer er at det på Play-Asia står "Compatible with Nintendo™ Wii Japan", Ergo, det står ikke om det virker i Europa.
Bagge Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 TV-spill benytter seg ikke av samme soner og inndelinger som film-DVD'er gjør. Japanske Wii-spill er ikke kompatible med norske maskiner.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Det du linker til er soner for dvd-filmer, i spillverden har det frem til nå vært andre soner, Japan og USA er to soner(NTCS-sonene), mens Europa og Australia er en egen sone(PAL) sammen. Nå vet jeg ingenting om soneinndelingen til Wii, men trolig følger den denne tradisjonelle soneinndelingen. Altså vil ikke et japanske spill funke på en europeisk wii.
Szmekken Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Skrevet 21. januar 2007 ok greit, grunnen til at jeg trodde det var at det står sone 2 på psp spillene, men hvis dere sier det så takk for svar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 hmm... psp-spillene er nå sonefrie. Gjelder for øvrig DS- og GBA-spill også...
Bagge Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 hmm... psp-spillene er nå sonefrie. Gjelder for øvrig DS- og GBA-spill også... 7772311[/snapback] Ja, alle GameBoy-spill, helt fra den første utgaven er sonefrie. Det samme gjelder vistnok alle PS3-spill og noen få Xbox 360-spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå