Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ikke signal til skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et problem med en selvbygd maskin. Virket ok i 3-4 uker, så ved oppstart var det ikke noe signal til skjermen. Prøvde et annet skjermkort, alt ok, så jeg sendte skjermkortet til Komplett for rep. Fikk det i retur, ingen feil funnet.Startet opp og alt ok, helt til neste dag da det samme skjedde, men nå virker det heller ikke med annet skjermkort. Får ett langt og 2 korte pip gjenntattte ganger når jeg prøver å starte opp maskinen. Alle vifter går og skjermen virker når jeg kobler den til en annen maskin. Har også prøvd å bytte skjermkabel. Noen tips? :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har fått et problem med en selvbygd maskin. Virket ok i 3-4 uker, så ved oppstart var det ikke noe signal til skjermen. Prøvde et annet skjermkort, alt ok, så jeg sendte skjermkortet til Komplett for rep. Fikk det i retur, ingen feil funnet.Startet opp og alt ok, helt til neste dag da det samme skjedde, men nå virker det heller ikke med annet skjermkort. Får ett langt og 2 korte pip gjenntattte ganger når jeg prøver å starte opp maskinen. Alle vifter går og skjermen virker når jeg kobler den til en annen maskin. Har også prøvd å bytte skjermkabel. Noen tips? :no:

7769983[/snapback]

Er veldig greit om du lister hovedkort og deler. Kikka i manual for mitt HK og der står det: 1 long 2 short: Monitor or display card error

Skrevet

Siden skjermkortet ditt tydeligvis skal være i orden må det være noe annet som er synderen. har du dobbeltsjekket at alle kontaktene er skikkelig festet? resatt cmos? Har du drevet med overklokking?

Skrevet

7769983[/snapback]

Er veldig greit om du lister hovedkort og deler. Kikka i manual for mitt HK og der står det: 1 long 2 short: Monitor or display card error

7770317[/snapback]

Hovedkort: Asus Mainboard S-AM2 nForce 570U ATX

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+

Minne: Geil 2x 512MB DDR2

Skjermkort: Sapphire Radeon X1950 Pro

Finner ikke noe opplysninger når det gjelder feilsøking i manualen for hovedkortet

Skrevet
Siden skjermkortet ditt tydeligvis skal være i orden må det være noe annet som er synderen. har du dobbeltsjekket at alle kontaktene er skikkelig festet? resatt cmos? Har du drevet med overklokking?

7770343[/snapback]

Har tatt alle kontakter av og på flere ganger men finner ikke noe galt

Har ikke overklokket

Prøvd å resette cmos men ikke noe bedring.

Skrevet
Hvilken strømforsyning har du? Har du koblet til den ekstra strømkontakten til skjermkortet?

7770630[/snapback]

Har AOpen Kabinett med originalt 350W strømforsyning

Har koblet til den ekstra strømkontakten, hvis jeg ikke gjør det, lyser det en rød diode på skjermkortet.

Strømforsyningen er kanskje i minste laget til kortet, men når jeg prøver med et kort jeg har lånt som er et 6600GT kort (uten ekstra strømforsyning) virker det fortsatt ikke

Skrevet
Har AOpen  Kabinett med originalt 350W strømforsyning

Har koblet til den ekstra strømkontakten, hvis jeg ikke gjør det, lyser det en rød diode på skjermkortet.

Strømforsyningen er kanskje i minste laget til kortet, men når jeg prøver med et kort jeg har lånt som er et 6600GT kort (uten ekstra strømforsyning) virker det fortsatt ikke

7770671[/snapback]

Har du satt kortet skikkelig ned i sporet? evt. kan du sjekke om du ser noe galt i PCIE sporet

Skrevet
Har AOpen  Kabinett med originalt 350W strømforsyning

7770671[/snapback]

Har du satt kortet skikkelig ned i sporet? evt. kan du sjekke om du ser noe galt i PCIE sporet

7770711[/snapback]

Har nå studert sporet med lupe og finner ikke noe galt

Kortet sitter skikkelig i sporet.

Har samme pipingen hvis jeg starter opp maskinen uten skjermkortet i

Skrevet

det du sier har skjedd med meg også et par ganger, ingen signal til skjermen og et unaturlig pip, men det har alltid ordnet seg :w00t: (uten at jeg har gjort noe)

Skrevet

Sett deg ned foran kabinettet og åpne døra og slipp en inni der, lukk døra igjen og dunk hodet ditt 10 ganger i kabinettet. Da bør det funke. :p

Skrevet
det du sier har skjedd med meg også et par ganger, ingen signal til skjermen og et unaturlig pip, men det har alltid ordnet seg :w00t: (uten at jeg har gjort noe)

7770805[/snapback]

Har nok prøvd å starte opp ca 100 ganger i løpet av de siste 2 dagene, så jeg har begynt å miste trua på at det skal skje et under :(

Skrevet
Har du vga til dvi adapter på kabel mellan skjermkort och Monitor? Checka kabel och att den sitter riktigt i.

7773006[/snapback]

Nei jeg har ikke noe adapter, Har dvi både på skjerm og skjermkort

Har også prøvd med vga kabel med et annet skjermort som har vga utgang :(

Skrevet
Har du vga til dvi adapter på kabel mellan skjermkort och Monitor? Checka kabel och att den sitter riktigt i.

7773006[/snapback]

Nei jeg har ikke noe adapter, Har dvi både på skjerm og skjermkort

Har også prøvd med vga kabel med et annet skjermort som har vga utgang :(

7774033[/snapback]

eg har akuratt det samma problemet med min skjerm!! bytta skjermkort og nå funger den, putta det andre skjermkortet i den andre pcen, og det fungerer jaggu meg der , bytta igjen , men nå fungerer det ikke.. tror kanskje det e den digitale linja mi som e noe galt med.. bruker nå analog istedenfor.. prøvd det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...