ownworldgirl Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Er det noen som aner hvor mye fotopapir til polaroid kamera koster nu til dags, og om hvor man får tak i det?? Polaroid-retro!
Black Star Skrevet 21. januar 2007 Skrevet 21. januar 2007 Dette er det ikke så mye av i omløp lenger, men noen få fotobutikker har det som normal lagervare. Du må regne med 150-250 kroner for en pakke med ti bilder. Sjekk om du trenger 600-film eller Image-film før du går en runde for å sjekke. Så på sikt kan det bli billigere å kjøpe et billig digitalkamera og en liten bordskriver. Gir du totalt en 2000 kroner får du en pakke som gir bedre teknisk kvalitet, men uten "Polaroid-følelsen". En pakke med papir og blekk til slike bordskrivere koster en 3-400 kroner for en 100-pack.
Amund_Blix Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 319,- for en 20-pakning 600-film hos Clas Ohlson. Polaroid handler ikke om oppløsning, så et digikamera og en liten printer vil være en svært dårlig erstatning. Billigere ja, men det er ikke Polaroid...
Meits Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Er det noen som aner hvor mye fotopapir til polaroid kamera koster nu til dags, og om hvor man får tak i det??Polaroid-retro! 7765741[/snapback] De fleste fotoforretninger har det nok, bare at pakkene sikkert er gjemt unna! Hva slags Polaroidkamera har du? Er skikkelig retro-junkie selv, skjønner du
ownworldgirl Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 Har ikke, men skal kjøpe etter bursdagen min, siden jeg er blakk. BVet ikke hvaslags jeg skal ha, forslag??
Black Star Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Har ikke, men skal kjøpe etter bursdagen min, siden jeg er blakk. BVet ikke hvaslags jeg skal ha, forslag?? 8163136[/snapback] Da er jeg redd du må ut på bruktmarkedet. Tips: De som bruker 600-film er det mest av, og også lettest å finne film til.
Amund_Blix Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Har ikke, men skal kjøpe etter bursdagen min, siden jeg er blakk. BVet ikke hvaslags jeg skal ha, forslag?? 8163136[/snapback] Foto Knudsen på Oslo City har Polaroid One 600 på tilbud til 399,- med en film med på kjøpet. Det er en grei deal. Endret 15. mars 2007 av Amund_Blix
PMnormal Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Så lenge det varer, så lagerfører Antonio Stasi film til klassiske SX70. Kamera får du billig på nettet, og jeg så en til 170 i bruktbutikk i Haugesund denne uken. De mest vanlige modellene har manuell fokus, og gir det mest kunstneriske polaroiduttrykket, og er derfor favorittkamera til kunstfotografene. Desverre må du oppsøke spesialbutikker som Stasis for å finne film til det. Enklest er det nok med 600-serien, som Afseth skriver, men de er jo langt fra like kuule.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå