Gå til innhold

Problemer med capture i Premier Pro 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har problemer med Capture, altså overføre filmen fra kamera til PC, i Premier Pro 2.0. Jeg bruker et Panasonic NS-GV120 kamera.

Det rare er at jeg har fått det til før på samme PC, men husker ikke hva jeg gjorde anderledes, og JA jeg bruker Firewire (IKKE USB ;) )

I premier kommer kamera som detected men jeg kan altså ikke fjernstyre kamera ve spoling eller play eller lignende.

Noen som vet hva som kan være galt, evt hvordan det skal fikses?

Dette gjør jeg skjer:

-Skrur på PC windows lastes ferdig.

-kopler til kamera med Firewire

-Setter Kamera til PC-modus

-Skrur på Kamera

-Windows detekter Kamera

-Kommer oppen mini-meny om hva jeg skal gjøre(sånn som kommer når man kopler til en ekstern enhet)

-Jeg velger cancel på denne menyen

-Jeg starter Premier

-Velger prosjektetet mitt

-Velger File -> Capture

-Går på setting

-Trykker option under Device Control

-Kamera står som detected men jeg får ikke lov til å bruke knappene i capture menyen

-Trykker jeg på record knappen (den røde rundingen), siden det er kunn denne og stopp som jeg kan trykke på. Se bilde. kommer feilmeldingen: "Recorder capture no frames."

post-3730-1169254174_thumb.jpg

Endret av robiwan
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har nå kjøpt ny kable, trodde kanskje det var det som var problemet. Men det hjalp ingenting, virker som det er dårlig kontakt i kamera. Siden den pluteslig detter ut og detter inn igjen...

Har nå prøvd med et annet panasonic kamera, og der funka det helt bra. Så da er det vel kamera det er noe galt med?

Endret av robiwan
Skrevet

hvis du har installert andre Codec eks. divx lignene, klite-pack som lager krøll, avinstaller dem, så prøv det, det virka hos meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...