Gå til innhold

14" laptop under 9k


ragman

Anbefalte innlegg

Halla, nå er jeg her for 2. eller 3. gang for å høre om laptoptips (penga har forsvunnet på ferie, fyll, fest og fanteri de forrige gangene - dermed ingen laptop).

 

Har kikka en del på nettet, men er fortsatt litt usikker. har funnet noen kandidater, men sila ut de fleste og står igjen med to stk, og lurer på om noen har noen erfaringer med noen av de som ikke kommer frem på rene specs.

 

ACER TM 3273WXMi

 

HP Pavillion dv2310

 

Hvor stor forskjell er det på de to grafikk-kortene, prosessorene, etc.

På papiret ser Acer-maskina bedre ut, men om den har crap byggekvalitet hjelper jo det lite... Synes den var veldig billig i forhold til specs!

Det at det følger med XP Pro på den ene og Media Center på den andre gir vel også en forskjell i hva slags Vista-versjon man har rett på å få tilsendt gratis?

Veit noen hva de ulike betingelsene er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla, nå er jeg her for 2. eller 3. gang for å høre om laptoptips (penga har forsvunnet på ferie, fyll, fest og fanteri de forrige gangene - dermed ingen laptop).

 

Har kikka en del på nettet, men er fortsatt litt usikker. har funnet noen kandidater, men sila ut de fleste og står igjen med to stk, og lurer på om noen har noen erfaringer med noen av de som ikke kommer frem på rene specs.

 

ACER TM 3273WXMi

 

HP Pavillion dv2310

 

7760130[/snapback]

 

 

Jeg sitter nå på en dv2130, kjøpt i går, og jeg er kjempefornøyd med den. den anbefales virkelig. Og i min verden er HP et bedre merke ann Acer.. :) En annen ting er at jeg vår Vista gratis.. Og det er ganske småpent.

 

Når det gjelder Packard Bell, så har jeg av en eller annen grunn alltid hatt problemer med det merket, trur ikke de liker meg.. men prisen der var jo pen..

Endret av frodo123
Lenke til kommentar

damn, den fra lefdal var billig, men det sto ikkeno om grafikk-kort, og lignende modeller på mpx.no hadde bare et crappy intel 945gm kort...det er litt kjipt. Men jeg begynner å lure mer og mer på å bare gå for en rimeligere laptop, kjøre linux på den, og heller ha Vista på den stasjonære. vanskelig valg det her ass!

fant enda en som så nice ut nå Acer Travelmate 3282WXMi

men kom gjerne med flere forslag til billige laptoper, tror faktisk den fra lefdal ligger øverst på lista nå.

noen med formening om Acer PCn fra Amentio?

Lenke til kommentar

7760130[/snapback]

Når det gjelder Packard Bell, så har jeg av en eller annen grunn alltid hatt problemer med det merket, trur ikke de liker meg.. men prisen der var jo pen..

7765488[/snapback]

Samme her :D

7766003[/snapback]

 

Frekke Lefdal lyver jo om prosessor og da. Det står 1.83 ghz, men det er 1.73 ghz.

Og med integrert skjermkort, i tillegg til at det er en packard bell gjør ikke dette til mer enn et "greit". Man veit jo ikke 100% sikkert hva man får for pengene her.

Synes prisen på en dugelig bærbar har holdt seg mistenkelig godt. Vurderer selv å forkaste hele Vista-prosjektet, og kline til med en liten og rimelig en med XP i noen år til.

Lenke til kommentar

Sjekka den acer maskina på amentio fra første post nå, og den hadde tydeligvis bare intel 945gm grafikkchip, til tross for at geforce go 7300 er nevnt i beskrivelsen...irriterende ass!

lurer på om det blir HP på meg jeg, noen flere erfaringer med den eller, frodo123?

Lenke til kommentar

ragman: jeg vil ikke anbefalle Acer 3280WXMli. Har en selv.. Kostet litt under 10k for 1/2 år siden. Veldig bra specs (ati x1600 256), men; blir veldig varm (cpu 50-84c og hdd 40-45c), skjermen er noe uklar og lyssvak. Bedre skjerm på hp. Problemer med å få fart på openGL i Linux... 2d går fint.

 

Vil du kjøpe den av meg for 7k? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...