Gå til innhold

Hva slags tv bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg skal nå (omsider) kjøpe meg en skikkelig tv. Jeg kan ikke nok om dette, og det er så mye man skal vurdere, at jeg tenkte det var greit å få hjelp her.

Aller først er det jo spørsmål om hva slags type jeg bør ha. Både lcd og plasma har sine fordeler, og for meg er det temmelig vanskelig å velge. Dette er hva jeg kommer til å bruke tv'en til i rangert rekkefølge:

1. Film (DVD, HDDVD osv)

2. FrontRow (Windows Mediacenter-aktig interface for Mac)

3. Pc (poker og liknende)

4. Xbox

Jeg vet at de aller fleste mener plasma er best for film. Av hva jeg har sett så må jeg si meg enig. Problemet er dette med innbrenning, og oppløsning. Jeg kan se for meg å ha FrontRow oppe i timesvis flere dager i uken, og da tror jeg at det vil bli et stort problem med innbrenning(?)

Jeg vipper nok mot LCD, men isåfall 1080p, da det vel er mer fremtidsrettet, samt diggere oppløsning til pc-biten. Jeg kan forsåvidt brenne av alt fra 10k til 30k, men foretrekker å kjøpe noe som gir myye for pengene, og hvis nye/bedre teknologier er på vei inn så er det vel lite fornuftig å blåse 30k på en Pioneer 50" plasma akkurat nå?

De det i utgangspunktet står mellom (Gi gjeerne flere tips/muligheter)

LCD Samsung 40" 1080p

LCD Tatung 42" 1080p

PLASMA LG 50" 50PM1MA

PLASMA Pioneer 42" PDP-4270XA

Som sagt, hvis det er vanvittig verdi å gå opp 10k i pris så er jeg villig til det, men de fleste aktuelle alternativene flyter rundt 20k. Jeg heller aller mest mot Tatung-tven da den ser ut til å ha fått rimelig gode kritikker. Hvis jeg går får LCD, bør jeg velge den eller samsungen? Ser for meg at hvis man evt skal selge om 1-2 år så er det lettere å få en god pris for samsungen enn en tv som heter "Tatung"?

Det viktigste er egentlig at den gir en god filmopplevelse, og at det er mulig å bruke pc på den osv uten at det blir problemer med innbrenning. Kanskje vanskelig å få i pose og sekk, men har dere noen råd?

På forhånd takk for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt Panasonic 42pv600E og JEG ER KJEMPEFORNØYD!! Det er et utrolig bilde, men på denne tvn får du også en utrolig god lyd. Den har Surround effekt og er absolutt! verdt pengene. Anbefales!

Til de som sier at plasma er på vei ut så tror jeg faktisk dette er feil. Hvis det er en tekonologi som er på vei ut så tror jeg faktisk det gjelder LCD! Det neste nå må jo bli 3D tv, og det går jo ikke på LCD. eller hva?

Roar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...