Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke bilde på skjerm


Anbefalte innlegg

Har fått en merkelig problem som jeg har problem med å finne ut av.

Historien er som følger:

 

Satt inn ekstra DVD-rom i maskinen, og etter det ville ikke pcen starte. Ingen respons da jeg trykket på power-knappen.

Hadde strømkabel koblet til maskinen da jeg satte inn DVD-rom, og regnet da med at det var PSUen som var føyken pga kortslutning.

Testet med ny psu, og da kom det power til hovedkortet. Det virket som om pcen ville starte, men jeg hadde ikke skjerm koblet til så jeg vet ikke om det kom signaler til den.

 

Fikk skiftet psu (erstatning fra leverandør) og satte ny inn. PCen startet (dvs cpu-vifte, chipsetvifte, skjermkortvifte spinnet opp, men skjermen fikk ingen signaler.

 

Testet med VGA-kabel til skjerm, men fortsatt ingen signaler. Skjermen virker, har testet med vga-kabel fra bærbar pc.

 

Skiftet til et annet skjermkort (agp), men fortsatt ingen signaler.

 

Skiftet til nytt hovedkort, annen cpu, nytt skjermkort (pci exp), men fortsatt ingen signaler til skjerm.... OG det er nå jeg sliter med forklaringer på hva som kan være feil.........

 

Koblet bort alt av DVD-rom/brenner, men fortsatt ingen signaler.

 

Som sagt, vifter på HK/skjerkort spinner, men dæven døtte om skjermen får signaler....

 

Ingen "pip" eller andre merkelige lyde som indikerer feil.

 

Har tenkt å sette sammen en delepc med deler jeg byttet ut for å feilsøke, med mindre noen her kan komme med gode råd og tips til feilsøking...

 

 

Mvh

Mr T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...