Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et veldig veldig veldig merkelig muligens dns prob


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vel på skolen kjører jeg og en til Arch på pcene.

Altså linux.

 

Alle andre maskiner (windows) kommer helt fint inn på its-learning.com.

Noe vi ikke gjør, den stopper mitt i lastingen av siden, vi har prøvd alle nettleserne,

samt "wget" stopper den på 6%.

 

Jeg fikk en DNS server ip av admin, men denne ble lagt inn i systemet, så flushet uten resultat.

 

Er det noen som vet hva dette kan være?

 

Siden bruker https og ssl.

 

Hjeeeeeeeeeeeeeelp :cry:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette er et dns problem, siden den stopper midt i lastingen. Men uansett sjekk det. prøv og ping its-learning.com på nettet med navn, får du ikke svar på navn men på ip så er det dns problemer. Je kjenner ikke linux så godt men i windows kunne du laget en innføring i host fila på det navnet, du burde kunne gjøre det samme i linux.

En annen mulighet er at det kan være problemer med nettleseren du bruker og koble opp med, det kan og være sertifikatproblemer mot den https siden.

Endret av sub1343
Lenke til kommentar

Itslearning sertifikatet (sånn det skrives?) er godkjent for "*.itslearning.com"

"WWW.itslearning.com" oppfattes ikke som det (wildcards (*) kan ikke brukes i sertifikat, men det vet tydeligvis ikke folka på itslearning :p)

 

Derfor gir både firefox, IE7 og opera en feilmelding på sertifikatet... Sikkert det som er problemet :p

Lenke til kommentar

Meg og han andre var hos IT ansvarlig å testet ut litt før lunsj i dag.

 

Merkelig nok gjelder dette noen flere sider enn bare itslearning.com.

spv.no stopper midt i, samme som http://southord.com gjør.

 

Den stopper mitt i pakken, ingen timeout, bare stopp pang død.

Admin skrudde av alt av sikkerhet i noen min da vi testet, så da kan jo ikke problemet være på skolen. Mulig det er BKK som har noe kødd, men IT ansvarlig skulle ta med en egen linux pc og få testet det for å finne feilen.

Han var enig at det er for jævlig å måtte bytte OS for å få tilgang til itslearning.

 

Så nettet funker altså fint alle andre steder enn på skolen. :hrm:

 

Det vi også merket var at selve forsiden stopper den på (itslearning), men når vi gikk inn på en direkte link til noe video tutorials så lastet den siden helt fint.

Så prøvde vi direkte link til itslearning.com sin browser test, der stoppet den også.

 

For meg er dette bare ekstreeeeeemt merkelig, også for it-ansvarlig.

Det funket helt i starten av året, så enten er det noe FØKK med nettverket på skolen Admin ikke klarer å se selv eller så har BKK noe dritt filter kjørende. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...