Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

traadloest nettverk linksys


Anbefalte innlegg

Jeg har folgende problem. Jeg kjopte et linksys access point, som naa er koblet til en jensen switch, som igjen er koblet til nextgentels dsl router. Ingen av de 2 baerbare pc'ene jeg har testet vil finne noe traadloest nettverk naar man soker etter det.

Sikkert en konkret losning paa dette, som noen glupe hoder er vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan,

Tja kan vel være mye... Noen spørsmål:

- Ser du noe trådløst nettverk hvis du bare har AP'et oppe uten å koble den til noe?

- Får du kontakt med AP'et hvsi du kobler en av PC'ene til Jensen switchen? (åpne http://192.168.1.245).

- Hvis du får kontakt der, hvilken type AP modus har du?

- Har du prøvd "reset" knappen?

- Ser PC'ene dine andre trådløse nettverk?

7745470[/snapback]

 

Vel, nei, naar jeg kjorer install discen til AP'et finner pc'en med vanlig tilkobling til switchen det, og alt ser ut til aa fungere med AP'et. Pc'ene ser forovrig ingen adre traadlose nett nei.

Korreksjon, ved pinging av AP'et finner ingen av pc'ene AP'et, ikke engang de som er fysisk tilkoblet switchen.

Endret av trenchypost
Lenke til kommentar

Heisan igjen,

Dropp CD'en. Den er ikke nødvendig og forvirrer egentlig mer enn den hjelper.

 

Trykk på reset knappen. Plugg AP til switch, Plugg en PC til switch. Åpne webside http://192.168.1.245 (blankt på bruker, admin på passord).

 

Trykk på Setup >> AP mode. Hva står det her? (bør være default AP mode).

 

Trykk på Wireless. Sjekk hva som står på SSID (dette er navnet på AP'et ditt). Sjekk at SSID broadcast = Enabled

 

Og til sist hva slag trådløse kort har du i PC'ene dine? Bruker du Windows til å koble til trådløst eller bruker du proprietær programvare (det som fulgte med kortet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...