Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er hovedkortet ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Maskinen min oppfører seg veldig rart, og vet ikke hva som er feil. Vil anta at det er hovedkortet (mulig PSU), men vil ha noen andre meninger før jeg kjøper meg nytt hovedkort.

 

Hardware:

Asus A7N8X Deluxe

XP2400+

360W PSU

1xSATA og 2xIDE disker

GF Ti4800 SE GFX kort

 

Maskinen hadde ikke vært brukt på en månde, ble kjørt i endel timer i bil til der jeg bor nå. Ikke endret noe hardware.

 

Når jeg starter den må jeg ofte skru av og på PSU-en for at den skal boote. Når den booter så detecter BIOS-en 1800xp CPU og "overspeed", setter ned mhz til 133, rebooter, endrer BIOS til 166mhz (det den opprinnelig sto på) og da detecter BIOS-en riktig CPU, XP2400 og den kommer seg forbi BIOS. Når jeg da booter Linux fra GRUB får jeg kernel panikk, men etter 10 rebooter så booter maskinen og når det først har bootet OS-et fungerer alt. Det kan være at jeg har dårlig RAM pga kernel panics, men dette burde ikke påvirket BIOS-en i noen forstand.

 

Så noen som tørr og tippe hva som er feil med maskinen min?

 

Alle tips mottas med takk :)

Endret av kozmic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal først prøve å kjøpe transistorene og lodde de på selv, fungerer ikke det er jeg int i å kjøpe et hovedkort for en billig penge ja :) Men helst i Trondheims-området, hvis ikke blir jo nesten frakten det samme som å kjøpe et nytt fra butikk...

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...